Apparatturn: Strålende 1. dag i Norges Cup'en - 1. og 3. plass!

Ingvild Leknessund fikk seier i dagens konkurranse i FIG Senior i første dag av 2. Norges Cup konkurranse som arrangeres i Drammen nå i helgen. Pernille Gulbrandsen tok en flott 3. plass i rekrutt 12 år i knallhard konkurranse med de beste 12 åringene i landet.
Ingvild vant med knapp margin på Tiril Døvre fra Siddis. Ingvild startet med en strålende pikert Tsjukahara og fikk beste karakter, 12.3. Deretter kjørte hun en bra skrankeøvelse og fikk også her høyest karakter, 8.9. I bom gikk det ikke like bra, og 2 fall ga karakteren 8.5. Ingvild falt også i frittstående, men karakteren 9.35 holdt til seier.

Pernille gjorde også ferdig sin konkurranse idag. Hun gjorde pikert Tsjukahara på hopp, med karakteren 12.5 som ble beste hopp. Skranke kjørte hun også bra og fikk 11.95 i karakter. Med ett fall i en ellers veldig bra bomøvelse fikk hun 14.45. I frittstående fikk hun også beste karakter i klassen. Dessverre ble det gjort en feil, så Pernille fikk ikke oppleve å stå på pallen under premieutdelingen. Men feilen ble heldigvis korrigert etterpå.

I stigeklassen har de idag kjørt ferdig 2 av 4 apparater. Det var god laginnsats på alle og det blir spennende å se hvordan det går imorgen. Flere ligger godt an. Imorgen skal også 2 av aspirantene våre i ilden.

Dagen ble avsluttet med en tur gjennom "Spiralen", der vi på toppen fikk nyte utsikten over Drammen by.
Det varsles om godt humør i den Bergenske leiren!