Turn kvinner: 2. Twentyfour cup med gode resultater

Amalie på 2. plass
Laget vårt på sølvplass
Sara på 4. plass
Bergens Turnforening stilte med 14 jenter i den andre Norgescup konkurransen i turn som ble arrangert av Asker Turnforening i helgen. Det ble seier til Andrea Solberg og 2. plass til Amalie Norheim i stige-klassen, samt sølv i lagkonkurransen.
Konkurransen foregikk i Leikvollhallen i Asker og hele 190 jenter deltok.
I FIG junior ble Pernille Gulbrandsen (13) nummer 9 og Hedda Leknessund (14) nummer 10. Rikke Andersen (14) fikk det ikke helt til i skranke og endte på en 18.plass.
Beste enkeltprestasjon av våre jenter i denne klassen var Pernille som hadde 3. beste hopp. I frittstående var hun uheldig og hadde bl.a. fall. Totalt 19 jenter deltok i FIG junior.

I FIG senior kom Siren Wisth (17) på 5. plass og Malene Asheim (16) på 6. plass. Sirens beste apparater var hopp og frittstående der hun hadde 4. beste karakterer, mens Malenes beste apparat var skranke der hun ble 5. best. 10 jenter deltok i denne klassen totalt.

I rekrutt 11 år deltok 46 jenter. Sara Davidsen fikk en flott 4. plass, Juliane Tøssebro ble nummer 14 og Kitty Faye ble nummer 31. Beste enkeltprestasjon sto Sara for med sin Tsjukahara som holdt til beste hopp i klassen. Alle jentene hadde fremgang siden forrige Norgescup-konkurranse.

I rekrutt 12 år deltar kun Julie Erichsen fra oss. Julies beste apparater er hopp og skranke. I skranke hadde hun dessverre fall denne gangen og fikk likevel 4. beste karakter. I hopp fikk hun 2. beste karakter og sammelagt fikk Julie en flott 13. plass. Totalt 46 jenter deltok her også.

Rekruttlaget vårt (11 og 12 år) fikk en fin 5. plass.

I Klasse 1 hadde vi kun en deltaker med, Madeleine Børsheim (13). Madeleine stilte i 3 apparater denne gangen og havnet derfor på en
44. plass. Hennes beste apparat ble skranke med 17. plass. Hele 49 deltakere stilte i denne klassen.

I Klasse 2 fikk Amalie Norheim (16) en flott 2. plass, Lykke Berg (14) ble nummer 7 og Marte Wisth (15) nummer 8. Beste prestasjoner for våre jenter var Amalies 2. plass totalt og nest beste karakter i skranke samt Lykke Bergs nest beste bomøvelse. Marte fikk 4. beste karakter i frittstående. I denne klassen deltok 15 jenter.

I Klasse 3 ble Andrea Solberg (17) vinner. Andrea var best i samtlige apparater, men utmerker seg spesielt i hopp og frittstående. 5 jentar deltar i denne eldste stige-klassen.

Anatol er spesielt fornøyd med at jentene viser progresjon og har med vanskeligere og vanskeligere elementer.

Bergens Turnforening hadde med en stor delegasjon med foreldre denne gangen, og det hørtes fra tribunen.
Heia oss!
Gratulerer til Anatol og alle jentene for fine prestasjoner!

Neste Twentyfour cup er det vi som inviterer til 13.-15. september.