Apparatturn: Sølv og to bronseplasser i Twentyfour cup!

6.-7. oktober ble den tredje og siste Twentyfourcup konkurransen arrangert før den store finalen finner sted i Bergen i november. Nedre Glomma Turn sto som arrangør i sine flotte lokaler i Fredrikstad. I 12 års klassen fikk Pernille Gulbrandsen en flott 3. plass, mens 15 årige Amalie Solsvik Norheim fikk en fin 3. plass i klasse 2. Siren Wisth (17) fikk andreplassen i klasse 3.
Lørdagen skulle jentene kjøre hopp og skranke. Jentene våre hevder seg godt i disse øvelsene og det viser også på resultatlistene.

Rekrutt 11 og 12 år
Pernille Gulbrandsen (12) ledet knepent etter lørdagens konkurranse men i bom og frittstående måtte hun se seg slått av jentene fra Nedre Glomma. Pernille kjørte bra i bom og med ett fall og karakteren 13,85 skulle en tro at det skulle holde, men det gjorde det dessverre ikke. Hele 5,5 poeng klarte vinneren Linn Finstad å klatre forbi Pernille på søndagen. All respekt til jentene fra Nedre Glomma!

I 11 årsklassen debuterte Julie Erichsen i sin første nasjonale konkurranse og tok en fin 9. plass sammenlagt. Go Julie!

Stige klasse 1, 2 og 3
Ikke helt den beste dagen for jentene våre i klasse 2, men det holdt likevel til en flott 3. plass for Amalie Norheim i klasse 2. Andrea Solberg tok 5. plass og Malene Asheim 7. plass.

I klasse 1 ble Rikke Andersen best av våre på 21. plass. Rikke har mye mer på lager men hadde dessverre ikke full klaff denne helgen. Også Madeleine Børsheim og Lykke Berg deltok i denne tøffe klassen som besto av 37 jenter totalt. De fikk henholdsvis 26. og 27. plass.

I klasse 3 deltar kun 3 jenter, men andreplassen til Siren er likevel av høy klasse. Hun fikk en flott poengsum men det holdt ikke helt til seier denne gangen.

FIG
I FIG Senior har vi kun en deltaker på jentesiden. FIG er den beste klassen og de kjører alle sine 4 apparater lørdag ettermiddag etter at de andre er ferdig.
Ingvild Leknessund ledet Norgescupen sammenlagt før denne konkurransen, men denne gangen ble det litt for tøft i konkurranse med de aller beste. Men Ingvild gjorde en god konkurranse og var fornøyd med seg selv. Det er gledelig å se at Ingvild hadde tredje høyeste karakter i bom. Vi vet at også Ingvild har mer på lager og at hun er igang med å øve inn stadig vanskeligere elementer.

Etter helgens konkurranse bar det rett på treningsleir til Kroatia sammen med treneren Anatol Ashurkou der jentene har kost seg i høstferien!