Apparatturn: 4. seriekonkurranse 2013

19. oktober ble årets siste seriekonkurranse arrangert i Turnkassen. Bergens Turnforening var arrangør og det deltok nesten 100 gymnaster fra Hordaland.
Flere av jentene og guttene våre viser god fremgang og vi kan være stolte av hva trenerne våre får til.

Jenter

Alle aspirantene våre deltar på de lokale konkurransene. De viser stor glede og noen av dem er blitt riktig så flinke. Disse bedømmes på jentesiden kun av en "synsedommer".

Rekrutt (11-12 år)

Sara Davidsen trakk det lengste strået denne gangen foran lagvenninnene Julie Erichsen på andre og Juliane Tøssebro på tredje. Alle jentene fikk poengrekord og det er gledelig å se utviklingen. De har et godt lag før nasjonal rekruttkonkurranse som arrangeres på Elverum til helgen. 15 deltakere stilte i denne klassen.

Klasse 1 (13 år)

Her stilte kun 2 deltakere. Madeleine Børsheim fra Bergens Turnforening (BT) vant foran Linnea Dahl fra Laksevåg.

Klasse 2 (14-15 år)

Her stilte også 2 deltakere, begge fra BT. Amalie Solsvik Norheim vant foran Lykke Louise Berg.

FIG junior

Denne gangen var det Hedda Kvåle Leknessund, BT, som trakk det lengste strået foran lagvenninnene Pernille Gulbrandsen på andre og Rikke Andersen på tredje.

FIG senior

I denne klassen deltok 2 gymnaster fra BT. Siren Wisth stilte kun i to apparater denne gangen og Malene Solsvik Asheim kunne innkassere seie

Gutter

Gutteaspirantene teller ikke like mange som på jentesiden, og disse blir bedømt. De må imidlertid vente til de blir 11 år før de får plassering.

Rekrutt (11-12 år)

Denne gangen stilte kun BT-guttene i denne klassen. I likhet med jentene er det jevnt i toppen også her. Pål Kristian Galtung Døsvig tok seieren foran Elias Bachmann på andre og Øystein Hennøy Vikesland på tredje.

Klasse 1 (13 år)

Simen Uriansrud, BT, er eneste deltaker i denne klassen. Han stilte kun i skranke og ringer på lørdag.

Klasse 2 (14-15 år)
Viktor Magnus Berg, BT, er eneste deltaker i denne klassen. Han turnet inn til en fin sammenlagt sum etter 6 apparater.

Det ble også kåret seriemestre etter 4 konkurranser i 2013:

Jenter: Sara Davidsen, rekrutt, Madeleine Børsheim, klasse 1, Amalie S. Norheim, klasse 2, Andrea Solberg, klasse 3, Pernille Gulbrandsen, FIG jr. og Siren Wisth, FIG sr. Samtlige fra BT.

Gutter: Pål Kristian Galtung Døsvig, rekrutt, Oliver S. Johannessen, klasse 1, Viktor Magnus Berg, klasse 2, alle fra BT

Vi gratulerer alle med en fin konkurranse og ønsker lykke til i fortsettelsen!