Apparatturn: Sølv til Pernille i Mälarcupen!

Pernille Gulbrandsen - sølvvinner bom
Heia Norge!
Det ble edelt metall igjen for 13-åringen fra Fridalen, denne gang i bomfinalen under årets Mälarcup. Konkurransen er en internasjonal konkurranse som arrangeres hvert år i Stockholm.
Pernille, som er første års junior, er også tatt ut på juniorlandslaget og viser med dette at hun er et stort håp for Norge og Bergen i fremtiden.
7 jenter reiste til Stockholm 1.-3. november sammen med sin trener, Anatol Ashurkov. For Juliane Tøssebro (11), Sara Davidsen (11) og Julie Erichsen (12) var dette den første internasjonale konkurransen de deltok på og en dyrebar erfaring å ta med seg videre i "karrieren". Med seg på laget hadde de Rikke Andersen (14) som deltok i konkurransen i fjor.

Vi stilte med to lag i år. På det andre laget stilte Pernille Gulbrandsen (13), Hedda Leknessund (14) og Ingvild Leknessund (17). Pernille og Ingvild var de eneste som klarte å komme seg til en finale, Pernille i bom og Ingvild i hopp. Hedda var reserve i hopp.

Pernille var nr. 3 i bom fra kvalifiseringen. Hun sto på alt både i kvalifiseringen og i selve finalen og fikk altså en sølvmedalje i betaling. Ingvild fikk en 5. plass i hoppfinalen. I fjor ble det bronsemedalje på Pernille, den gang i hoppfinalen.

Sammenlagt kom Ingvild på 18. plass, Pernille på 10. plass, Hedda på 20. plass, Rikke på 30. plass, Julie på 19. plass, Sara på 22. plass og Juliane på 27. plass. Det er veldig høyt nivå i konkurransen.

I tillegg til at Pernille er tatt ut på juniorlandslaget har vi flere jenter som nå er en del av NGTF's landslagsstruktur. Julie Erichsen og Ingvild Leknessund er begge tatt ut til utviklingslaget og Sara Davidsen er en del av "Morgendagens Gymnaster". De skal alle på samling i romjulen i regi av NGTF.

Vi gratulerer dem alle med en flott gjennomført konkurranse!