Apparatturn: Bronse til Pernille Gulbrandsen i Mälarcupen!!

Det ble en flott bronsemedalje i hopp til Pernille i hennes aller første internasjonale konkurranse! Hun og lagvenninne Rikke Andersen reiste til Stockholm på fredag sammen med trener Anatol Ashurkou. Pernille stilte i Youth og Rikke i Junior. De ble dømt etter FIG reglement.
De to jentene gjennomførte alt i alt en god konkurranse. Rikke sto gjennom hele bomøvelsen og Pernille hadde ett fall. Pernille ble nummer to i hopp i kvalifiseringskonkurransen og kom dermed til finalen sammen med tre andre gymnaster. Hun hadde dessverre et fall i finalen, men klarte likevel å sikre bronsemedalje.

Sammenlagt kom Pernille på 10. plass av totalt 22 deltakere, en respektabel plassering med tanke på det høye nivået. Hun fikk 12,400 i hopp, 5,850 i skranke, 10,250 i bom og 10,750 i frittstående.

Rikke fikk 9,900 i hopp, 3,850 i skranke, 10,250 i bom og 8,900 i frittstående. Jentene våre har en del å gå på i skranke, men i de andre apparatene henger de absolutt med.

Mange inntrykk rikere har de iallefall blitt i helgen og masse inspirasjon har de fått til å jobbe videre mot flere høyder!

Gratulerer til begge to for vel gjennomført konkurranse!!