Apparatturn: Gull til Andrea i Norgescupfinalen i klasse 3

23.-24. november ble det arrangert Norgesfinale og Norgescupfinale i turn i den nye Holmenhallen i Asker.
Andrea kapret en gullmedalje i Norgescupfinalen 2013 sammenlagt etter at hun også vant i finalen.
17 åringen fra Osterøy har til nå hatt frittstående og hopp som sine favorittapparater, men har gjort store fremskritt også i de andre apparatene. Det ble også finaleplasser i alle apparater i Norgesfinalen og resultatet ble 3 gull og en bronse.

I klasse 2 fikk Amalie Solsvik Norheim en flott sølvmedalje sammenlagt i Norgescupen etter at hun ble nummer tre i finalen om lørdagen. Amalie og Andrea var de eneste som var kvalifisert til Norgescupfinalen i stigeklassene.

I Norgesfinalen som også ble arrangert om lørdagen hadde Hordaland med følgende gymnaster: Madeleine Børsheim (BT), Amalie Solsvik Norheim (BT), Lykke Louise Berg (BT), Marte Wisth (BT), Andrea Solberg (BT) og Birte Myklestad (Laksevåg). P.g.a. skade i forkant av konkurransen stilte vi dessverre ikke med fullt lag denne gangen. Etter lørdagens Norgesfinale klarte flere av jentene å komme til søndagens finaler.

Madeleine Børsheim kom til finalen i skranke der hun endte på en fin 5. plass. Lykke Berg kom til finale i skranke og bom og fikk bronse i begge. Amalie Solsvik kom til finale i frittstående der hun endte på en fin 5. plass og Marte Wisth kom til finalen i skranke og bom og fikk henholdsvis en fin 4. og 5. plass.
Birte Myklestad kom til finalen i bom og fikk en fin 5. plass der.
Andrea har vi allerede nevnt med tre gull og en bronse.

På guttesiden fikk Simen Uriansrud en flott bronsemedalje i ringer.

Gratulerer så mye til alle de flinke apparatturnerne våre!