Apparatturn: Full pott til jentene våre i Turnkassen idag!!

Pernille er suveren i rekruttklassen.
Julie tok en flott 2. plass i rekruttklassen.
Malene (t.v.) og Ingvild (t.h.), vinnere av henholdsvis klasse 2 og FIG Senior.
Da er apparatturnsesongen endelig igang! Det ble storeslem til jentene våre i årets første seriekonkurranse i apparatturn som ble arrangert i helgen. Lørdag 25.2 var guttene i aksjon på Stord (egen sak kommer), mens jentene briljerte i Turnkassen søndag 26.2.
Mange hadde trosset vinterferie og det som lignet på vårsol og funnet veien til Turnkassen idag. Og de kom ikke forgjeves, for det var mye flott turning i kassen. Sotra IL sto som arrangør for konkurransen og hele 22 aspiranter og 26 i konkurranseklassene stilte til start idag.

Rekrutter 11-12 år
I rekruttklassen er det nok en gang Pernille Gulbrandsen (12) som tar en suveren seier. Skrankeøvelsen satt som et skudd, Tsjukahara'en i hopp likeså. Frittstående gikk greit og på bom oppnår hun høy poengsum selv med 2 fall. Det sier litt om resten av bomøvelsen...

Ekstra gledelig er det at debutanten Julie Erichsen (10) tar andreplassen. Hun fyller 11 til høsten og er derfor i sin første konkurranse der hun får plassering. 13 gymnaster deltok i rekruttklassen.

Klasse 1 - 13-14 år
I klasse 1 var det 9 deltakere. Her var det Rikke Andersen (13) fra Bergens Turnforening som vant foran klubbvenninnene Hedda Friele Eide (13) og Lykke Berg (14). Også 4. plassen gikk til Bergens Turnforening ved Marte Wisth (14). Madeleine Børsheim (13) og Hedda Kvåle Leknessund (13) viste også hva de var god for og fikk fine plasseringer.

Klasse 2 - 15-16 år
I denne klassen stilte det idag kun 2 deltakere, begge fra Bergens Turnforening. Malene Solsvik Asheim (16) trakk det lengste strået foran Amalie Solsvik Norheim (15). Kusinene viste mye flott turn med høy vanskelighetsgrad. I skranke ble det dessverre litt for vanskelig for de begge idag. I hopp endte tsjukaharaen i fall for Amalie, men Malene sin var høy og flott med god landing. Smilet er iallefall på plass og de er fine forbilder for våre yngre deltakere.

Klasse 3 - 17 år +
Kun en deltaker stiller i klasse 3 i år. Men selv om hun er uten konkurranse beviser hun at hun fortjener å vinne. Siren Wisth (17) fra Bergens Turnforening turnet seg stødig og sikkert gjennom alle apparatene.

FIG Senior
Ingvild Kvåle Leknessund (16) er den eneste som stiller i denne internasjonale klassen. Ingvild er landslagsutøver og med unntak av en dårlig dag i skranken, med historiens kanskje lengste øvelse, så beviser hun at hun er en av landets beste. Ingvild er første års senior i år.

Aspiranter 8-10 år
Aspirantene våre viser stor iver på trening og dette gir uttelling på konkurransene. Disse får ikke karakterer eller plassering, men viser øvelser med høy vanskelighetsgrad. Følgende gymnaster deltok idag:

Kitty Augusta Faye, Tuva Clementine Friele Eide, Sara Davidsen, Karen Henriksen og Juliane Tøssebro.

Vi gratulerer gymnastene og ønsker lykke til i fortsettelsen!

Allerede om 2 uker reiser noen av jentene til Trøgstad for å konkurrere i Trøgstadrekrutten og 1. Norges Cup.

Glade jenter. Tuva, Hedda og Kitty var ikke tilstede på bildet.