Apparatturn: 3 Vestlandsmestre fra Bergens Turnforening

Malene Asheim, Siren Wisth og Viktor Magnus Berg ble alle Vestlandsmestre i helgens Vestlandsmesterskap som ble arrangert av Siddis i Stavanger Turnhall.
Jentene gjennomførte en strålende konkurranse i helgen. Malene imponerte stort i skranke og fikk hele 14,5 i karakter! Også i bom fikk hun høy karakter, 13,3. I hopp gikk det ikke like bra, men selv med fall her holdt det til seier.

Amalie Norheim kom på plassen bak Malene i klasse 2 og Andrea Solberg ble nummer tre.

Siren Wisth ble Vestlandsmester i klasse 3 der hun er eneste deltaker. Hun gjennomførte også en god konkurranse. Hun var ikke helt fornøyd etter frittstående, men de tre andre apparatene gjennomførte hun meget bra.

I FIG Senior var det 3 deltakere denne gangen. Ingvild gjennomførte bra i alle apparater, men Siddisjenten Tiril Døvre ble for sterk denne gangen. Ingvild kapret delt 2. plass etter at hun var best av de tre i skranke.

I klasse 1 hadde vi to deltakere, Lykke Berg og Marte Wisth. Lykke klarte en fin-fin 4. plass. Både hun og Marte klatret i løpet av søndagens konkurranse. Lykke fikk 12,15 i bom og Marte fikk 11,2 i frittstående og 12,7 i en flott bom-øvelse! Marte kom til slutt på 5. plass.

I klasse 11 år gjorde Julie Erichsen også en strålende konkurranse. Julie har gjort noen endringer i frittstående-programmet sitt og det fikk hun uttelling for i helgen. Hun sto som en påle gjennom hele bom-øvelsen og også i hopp og skranke gjennomførte hun bra.

Aspirantjentene våre gjorde også en god konkurranse i helgen. Juliane Tøssebro (10) og Sara Davidsen (10) gjorde begge sine bom-øvelser uten fall. Karen Henriksen (9) gjorde kipp-øvelse i skranke for første gang og Kitty Faye (10) plantet i hopp. Jentene har et godt lag og utfyller hverandre på alle måter. Det var dessverre ingen lagkonkurranse for disse i helgen, men jentene er strålende fornøyd med egen innsats.

Guttene våre gjorde også det bra. Viktor Magnus Berg ble Vestlandsmester i klasse 1 og Olliver Johannessen ble nummer to i 12 års klassen foran Simen Uriansrud på tredje. Henrik Wisth ble nummer 4 i 11 årsklassen bare 2 tideler bak 3.plassen.

Uladzimir og Martha gjorde en strålende innsats i Anatols fravær. René reiste som trener for guttene.

Vi gratulerer alle med en strålende konkurranse!