Apparatturn: Seier til turnjentene våre i Asker!

Malene Solsvik Asheim gikk helt til topps sammenlagt i stige klasse 2 i Glade Turndager som ble arrangert av Asker Turnforening i helgen! Andrea Solberg kapret 3. plassen i samme klasse, mens Marte Wisth og Amalie Solsvik Norheim delte 3. plassen i stige klasse 1. Det ble medaljedryss til jentene i enkeltapparat-premieringen og de stakk også av med seieren i lagkonkurransen.
Det var andre gang at denne konkurransen ble arrangert i Leikvollhallen, og totalt 140 gymnaster fordelt på 16 klubber fra hele Norge hadde tatt turen til Asker. Målet med denne konkurransen er å knytte vennskapsbånd mellom utøvere fra de ulike klubbene. Bergens Turnforening deltok med 8 jenter, deriblant 4 aspiranter fra 8-10 år.

Dette var Malenes første konkurranse etter at hun ble korsbånd-operert i sommer. Hennes beste apparat ble bom der hun gjennomførte med stil og uten fall til karakteren 13.35. Foruten seier i bom klarte hun også å vinne i skranke med karakteren 11.50.

Og i de apparatene der Malene gjorde det dårligst var det lagvenninne Andrea Solberg som tok affære. Etter en fin-fin Tsukahara vant hun hopp med karakteren 12.30 og satte punktum i et strålende irsk- inspirert frittståendeprogram der hun ble nummer to med karakteren 12.20. Med god margin tok hun tredjeplassen totalt.

I stige klasse 1 deltok Marte Wist og Amalie Solsvik Norheim sammen med 17 andre gymnaster. Marte startet i bom der hun hadde 2 fall, men en stilfull øvelse sikret henne et ganske bra utgangspunkt før resten av apparatene. Med et strålende frittståendeprogram til toner fra Vanessa Mae kapret hun sølv i frittstående og tredjeplassen sammenlagt.

Amalie startet sin konkurranse med flere fall i bomøvelsen, og fikk dermed et litt dårligere utgangspunkt enn Marte. Men Amalie var god i de andre apparatene, med bl.a. tredjeplass i skranke, og hun kunne dermed glede seg over delt tredjeplass med lagvenninnen.

Malene, Andrea, Marte og Amalie deltok alle på samme lag og de vant lagkonkurransen med summen 45.55 foran Grimstad og Rena. Jentene våre viste dermed at de er i rute før Norges Cup konkurransen i Sandnes 22.-23.oktober.

De yngste gymnastene våre fikk også testet seg i helgen. Karen Henriksen i 8 årsklassen, Kitty Faye og Sara Davidsen i 9 årsklassen og Rebekka Hoydal Joensen i 10 årsklassen kunne glede seg over flott gjennomført konkurranse. Rebekka har akkurat flyttet hit fra Færøyene og var ekstra spent, siden dette var hennes første konkurranse på norsk jord. Alle gledet seg veldig til å motta lagpokal for første gang. Og godt slitne etter helgen har de forhåpentligvis fått med seg litt bagasje til å bruke i kommende konkurranser.

Med seg på turen hadde jentene Marta Henriksen som trener og Cate Solsvik Norheim som dommer.

Gratulerer til alle gymnastene for en strålende konkurransehelg!!