GULL til Norge og Juliane i Nordeuropeisk Mesterskap i apparatturn

Norge fikk en historisk seier i lagkonkurransen i Nordeuropeisk Mesterskap i Trondheim. Det norske laget oppnådde poengsummen 151,340. Det norske laget besto av Thea Mille Nygaard (Holmen), Solveig M. Berg (Asker), Maria Tronrud (Oslo) og Linn Finstad(Nedre Glomma) og vår egen Juliane Tøssebro fra BT.

Individuelt oppnådde Juliane poengsummen 49,75 og fikk med dette en flott 7. plass totalt (hun delte 7. plassen med Linn Finstad). Juliane (junior), Linn og Thea (seniorer) kjørte alle fire apparater i konkurransen. Alle de fem jentene som var med, bidro med tellende karakterer i minimum 2 apparater hver!

Juliane var den eneste av jentene som fikk medalje i finalen på søndagen. Hun fikk BRONSE i frittstående, etter at hun hadde høyeste poengsum av samtlige deltakere i apparatet på lørdagen (delt med vinneren Marie Skammelsen fra Danmark).
Vi gratulerer trenerne Cosmina og Mihai, resten av støtteapparatet i BT, og foreldre med resultatene.

Fullstendige resultater:

Se artikler om seieren på NGTF sine sider her:

Juliane er også lagt merke til av internasjonale kommentatorer. Linkene nedenfor er til artikler som beskriver alle deltakerne både lørdag og søndag. Et lite utdrag fra teksten til journalisten om Juliane:
«Floor is where she truly shines, though, with great choreography, big tumbling (she has a double pike, double tuck, 2.5, and double full!), and an ability to express and perform that goes beyond what most seniors are capable of. She’s fantastic, and tied Skammelsen to qualify first into this final, though missed the beam final due to the two-per-country rule»

Her kan du se opptak av alt som ble filmet gjennom helgen (De norske turnet ca kl 1630 og utover på lørdagen, og Juliane var i finalen ca kl 1400 på søndagen):

Følg gjerne også BTs apparatturn (gutter og jenter) på Facebook: Bergens Turnforening Apparatturn