8 Kretsmestre fra Bergens Turnforening!!

Årets 2. seriekonkurranse i apparatturn som samtidig var KM enkle apparater ble arrangert av Bergens Turnforening i Turnkassen lørdag 7. mai. Våre gutter og jenter dominerte sterkt og støvsugde pokalbordet.
Rekruttklassen
Storfavoritter Pernille Guldbrandsen og Oliver Johannessen innfridde i rekruttklassen og ble Kretsmestre i samtlige apparater. De vant dermed også seriekonkurransen. Hedda Friele Eide tok sølvplassen i hopp og skranke, men ble dessverre skadet i frittstående-programmet og kunne derfor ikke fullføre resten av konkurransen. I bom og frittstående var det Hedda Kvåle Leknessund som erobret sølvet og hun ble også nummer to sammenlagt. Madeleine Børsheim ble bronsevinner sammenlagt og tok en fin bronseplass i frittstående. Birgitte Berle kapret bronsen i skranke.
Simen Uriansrud tok sølv i 5 av 6 apparater og ble dermed også sølvvinner sammenlagt.

Klasse 1
I klasse 1 var det Lykke Louise Berg som vant seriekonkurransen foran Marte Wisth. Amalie Solsvik Norheim ble Kretsmester i skranke, bom og frittstående, men p.g.a. at hun kun stilte i 3 apparater ble hun nummer 4 sammenlagt. Marte Wisth ble Kretsmester i hopp og ble tildelt bronseplassen i resterende apparater. Lykke Berg fikk sølvplass i samtlige apparater.
På guttesiden tok Viktor Magnus Berg sølv sammenlagt. Han ble Kretsmester i hopp og svingstang, fikk sølv i bøylehest samt to bronseplasser.

Klasse 2 og FIG
Ingvild Leknessund stiller alene i klassen FIG og ble også Kretsmester i alle apparater. Siren Wisth i klasse 2 ble Kretsmester i alle apparater unntatt bom. I dette apparatet var det Andrea Solberg som stakk av med tittelen. Andrea tok sølv i hopp, skranke og frittstående. Det var gledelig å se at Malene Solsvik Asheim var tilbake etter lang tids skadeavbrekk. Hun deltok kun i hopp og skranke der hun ble nummer tre.

Samtlige nevnte gymnaster er fra Bergens Turnforening.
Vi gratulerer gymnaster og arrangører med vel gjennomført konkurranse!