Apparatturn: Sølv til Kristoffer og bronse til Siren i Norges Cup'en og bronse til Invild i finalen!

Kristoffer i ringer (Foto: VM i Bergen)
Siren på bom (Foto: VM i Bergen)
Ingvild på bom (Foto: VM i Bergen)
Det var mye flott turn å se i Leikvollhallen i Asker i fredag kveld da Holmen inviterte til finale i Norgescupen for jenter og gutter.
De seks beste utøverne i hver klasse så langt i Norgescupen var kvalifisert, og fra Bergens Turnforening var det Kristoffer Alvern Andersen, Siren Wisth og Ingvild Kvåle Leknessund som skulle forsvare klubbens ære.
Siren ledet Norgescupen før fredagens konkurranse og var best i hopp og skranke av finalistene i kl 2. Dessverre gjorde en klikk i frittstående og et fall i bom til at det ble en 3 plass sammenlagt. En flott prestasjon.

Ingvild hadde ikke flaksen på sin side da hun vrikket foten på siste gjennomkjøring torsdag kveld. Hele finalen hang i en tynn tråd, men god taping gjorde at hun fikk gjennomført alle apparater. Hun var nr 2 i skranke, og hadde også en liten klikk i frittstående og et fall i bom. Det holdt allikevel til 3 beste poengsum i konkurransen, og en forbedring fra delt. 6. plass til 5 plass sammenlagt i Norgescupen.

Kristoffer turnet også bra, og avanserte fra en 4. til en 2. plass i sammendraget.

Godt jobbet!

Lørdagen var det duket for Norgesfinale,