Apparatturn: Sølv til Pernille og Kristoffer og bronse til Siren i 3. Norges Cup

Helgen 22-23.Oktober reiste 12 håpefulle jenter og 4 gutter fra Bergens Turnforening til Sandnes for å delta i 3. Norges Cup i apparatturn.
Totalt deltok 200 utøvere fra hele landet i konkurransen.
Jentene

Pernille Gulbrandsen beviste nok en gang at hun er i norgestoppen ved å vinne sølv i jenter kl 11 år. Pernille var beste deltaker i frittstående og hopp og endte på poengsummen 50.0.
Bergens Turnforening vant bronse i lagkonkurransen for jenter 11-12 år, hvor følgende deltok: Pernille Gulbrandsen (11), Madeleine Børsheim (12), Hedda Kvåle Leknessund (12), Hedda Friele Eide (12) og Sanne Myrmel (12). Lagkonkurransen ble vunnet av Asker etterfulgt av Holmen på andre.

Amalie Solsvik Norheim (14) tok en flott 10 plass i jenter kl 1. Marte Wisth (13) og Lykke Berg (13) konkurrerer også i denne klassen. Marte var en av få gymnaster som sto gjennom hele bomøvelsen og Lykke turnet seg som vanlig elegant gjennom alle øvelsene.

Siren Wisth (16) var beste gymnast i hopp, skranke og frittstående i klasse 2 og endte til slutt med bronsemedalje totalt. Malene Solsvik Asheim (15) tok en flott 8 plass i samme klasse. Dessverre skadet både Andrea Josefine Solberg (15 - klasse 2) og Ingvild Kvåle Leknessund (FIG junior) seg midt i konkurransen og kunne derfor ikke delta i mer enn to apparater. Bergens Turnforening vant også bronse i lagkonkurransen i klasse 1, 2 og 3 bak Oslo og Sverre.

Det blir spennende å se om noen av jentene har klart å kvalifisere seg til finalen. Sammenlagtresultatene foreligger ikke før førstkommende torsdag.

Guttene

Kristoffer Andersen (18 ) stilte i klasse 3 der han vant sølv. Kristoffer, som er landslagsturner, bor og trener i dag i Trondheim og er en av Norges beste apparatturnere. Han vant NM i frittstående for senior i 2010. Hans ekstreme spenst gjør ham også til en av de beste utøverne i hopp. I frittstående fikk han karakteren 15,3 som er veldig høyt. Han vant 3 øvelser, frittstående, hopp og skranke. Kristoffer er klar for Finale i Norges Cup 2011 som en av de 6 beste i sin klasse.

Viktor Magnus Berg (13) endte på 9.plass sammenlagt i klasse 1. Han turnet jevnt bra med unntak av en miss i bøylehest. Gjennom året har han likevel så gode resultaterer i NorgesCup at han er kvalifisert til finlaen i årets Norges Cup i mangekamp som en av de 6 beste. Viktor har ett år igjen i klasse 1 og er aktuell for U14 landslaget i 2012.

Oliver Salomon Johannessen (11) ble nummer 9 i klasse 11-12 år. Han turner jevnt på et meget høyt nivå og fikk 68,1 poeng sammenlagt. Han har ett år igjen i denne klassen og er et stort talent.

Simen Uriansrud (11) deltok i sin aller første nasjonale konkurranse og gjorde sine saker bra. Han endte tilslutt på en 16 plass i denne klassen med 62 poeng.

Alle koste seg i Sandnes der de ble kjent med nye gutte- og jente turnere fra hele Norge.
Honnør til Sandnes Turn for et flott gjennomført arrangement.

Gratulerer så mye!