Apparatturn: Sølv til Hordalandsguttene og 8 finaleplasser for Hordalandsjentene i Norgesfinalen

Denne helgen arrangerte Holmen tropp & turn Norgesfinalen i turn for gutter og jenter. Lørdag var det kretslagskonkurranse med kvalifisering til søndagens finaler. Hordaland stilte med lag både på jentesiden og på guttesiden. På jentesiden var alle gymnastene fra Bergens Turnforening, mens på guttesiden var det blanding mellom gymnaster fra Bergens Turnforening, Laksevåg og Stord.
Guttene tok en flott sølvmedalje i lørdagens kretskonkurranse. I tillegg kvalifiserte Kristoffer Andersen seg til samtlige finaler i klasse 3 og Viktor Magnus Berg kom seg til finale i bøylehest i klasse 1. Kristoffer vant søndagens hoppfinale og fikk fire 2. plasser og en 3. plass. Viktor fikk 5. plass i bøylehest.

I jentenes kretslagkonkurranse lørdagen var det veldig jevnt i toppen. Jentene kjempet flott, men endte på 5. plass av 14 kretser bare få poeng bak 3. plassen.

Den flotte innsatsen resulterte i 8 finaleplasser til jentene våre til søndagens apparatfinaler.
Siren Wisth kvalifiserte seg til alle finalene i klasse 3, Andrea Solberg til finalene i hopp og frittstående i klasse 2, Malene S. Asheim til hopp i klasse 2 og Amalie S. Norheim til hoppfinalen i klasse 1.

I hopp klasse 3 gikk gullet til Siren, hun tok også en flott sølvmedalje i skranke, 4. plass i bom og 5. plass i frittstående.
I hopp klasse 2 gikk gullet til Andrea , delt med en jente fra Kristiansand. Hun tok også 5. plass i finalen på frittstående.
Malene tok en flott 3. plass i hopp og Amalie en fin 5. plass i samme apparat.

Jentene presterte bra og trenerene Linda og Anatol var veldig fornøyde med jentene fra Bergen.