En uke som ansatt i Turnhallen

Vi er to elever fra niendeklasse på Hop skole som har jobbet i Turnhallen i Arbeidsuken.

I uke 48 har vi, to troppsturnere fra Bergens Turnforening, jobbet i Turnhallen hos Randi. Vi har fått prøve oss på mange ulike oppgaver, som for eksempel å trene fire ulike barnepartier, fått orden i appraratrommene, og gjort hallen klar til helgens juleoppvisning.
I tillegg har vi lært mye nytt om Bergens Turnforening og Turnhallen. Vi har fått et innblikk i hva slags arbeid som må gjøres for å opprettholde hallen og klubben, og hvor vanskelig det kan være å få alt til å gå rundt. Et av kravene fra skolen er at vi må ha fulle arbeidsdager (7,5 timer), noe som er litt uvanlig for oss som bare går i niendeklasse. Derfor har det vært litt slitsomt, men mye moro, og veldig lærerikt. Vi har hatt mye å gjøre, men heldigvis har det stort sett gått bra.
Å jobbe i Turnhallen i arbeidsuken har hjulpet oss å forstå hvordan det er å jobbe i en litt annerledes jobb, noe som er fint å ha med seg videre. Vi har samtidig funnet ut at det er mye mer arbeid i å drive en så stor turnforening enn man skulle tro. Vi er veldig takknemlig for at Randi tok seg tid til å lage et program til oss. Vi angrer ikke et sekund på at vi spurte etter jobb til arbeidsuke her, og vil anbefale det til alle kommende niendeklassinger som har muligheten.

Ingrid og Edel fra Hop skole