Orientering: Nytt opplegg for påmelding

Viktig at alle løpere registrerer seg i det nye påmeldings- og terminlistesystemet til Norges Orienteringsfornbund
Det nye påmeldings- og terminlistesystemet til Norges Orienteringsforbund – Eventor – vil etter all sannsynlighet bli brukt til påmelding OG sammenlagtresultater for Sprintcup og Pokalkamp i år (i tillegg til mange andre løp). Dette prøver vi å få til allerede fra første løp som er BSI sin Sprintcup førstkommende tirsdag den 5. april.
Det er derfor viktig at alle løpere i Bergensregionen registrerer seg i Eventor så snart som mulig!

Link til påmelding nederst i artikkelen

• Klubbledere: Sørg for at alle i DIN klubb registrerer seg i Eventor – også nybegynnere. Det er nok at de registrerer seg uten brikke for at klubbleder eller andre klubbmedlemmer kan melde dem på senere.
Når du registrerer deg i Eventor får du et passord som du logger deg inn med for påmelding. Etter hvert vil du også kunne få opp en egen side med alle dine resultater – både for Sprintcup, Pokalkamp og andre lokale og nasjonale løp som bruker Eventor til påmelding/resultatservice. Merk at når først alle klubbmedlemmene er registrert, kan en som er pålogget fra en klubb enkelt melde på andre klubbmedlemmer i tillegg til seg selv, f eks de andre i familien sin eller nybegynnere fra nybegynnerkurset.
For dem som ikke er registrert i Eventor vil dette gi ulemper når løpene begynner:
• Kun løpere som er registrert i Eventor kan forhåndspåmelde seg på nett. Det blir selvsagt fortsatt "No show - No pay" på Sprintcup/Pokalkamp.
• Det vil kunne være mer komplisert for løpere som ikke er registrert i Eventor å registrere seg på løpet – og det kan tenkes at man får et “mellomnavn” for å identifisere løpere som IKKE kommer fra Eventor.
• Dersom du ikke er registrert i Eventor vil du ikke komme med på sammenlagtliste/jaktstart eller på klubbens resultatliste i Eventor (dette fordi det Eventor ID vil brukes for slike utregninger)
• Dersom du senere registrerer deg i Eventor, vil resultatene fra før du registrerte deg ikke komme med på din oversikt (og heller ikke med i forhold til sammenlagt/jaktstart)

med vennlig hilsen,
Jan Kocbach