(2005) BT og Fana vant alt i RS 5.og 6.november

Anniken Gjertsen
I helgens var det vestlandsmesterskap i rytmisk gymnastikk.
Der tok Anniken Gjertsen og jentene fra Fana IL og Bergens Turnforening alle topplasseringene. Bergenserne var overlegne i konkurranse mot turngruppene Haugesund, Stavanger og Sandnes . Ikke bare var de best med bånd, ring, ball, tau, køller og på frittstående men også alle andre- og tredjeplassene.
Den som imponerte mest, ved siden av Gjertsen (til høyre), var Kaja Harms (14) fra Fana IL. Hun ble vestlandsmester i Junior Internasjonal Klasse.
Hun har vært på landslaget i tre år og er ranket som sjette beste RS-junior i Norge. Hun trener 17 timer i uken.
Landslagsvenninnen Frida Parnas fra Bergens Turnforening tok annenplassen. Tredjeplassen i denne klassen gikk til Astrid Hansen fra Fana IL.
Anniken Gjertsen (12) fra Fana IL hevdet seg også i helgens vestlandsmesterskap. Hun vant best i klassen Rekrutt -93. De gode resultatene de siste årene har gitt henne plass på rekrutteringslandslaget.
Iselin Taule (Bergens TF), Ida Marie Harms (Fana IL), Adrienne Løseth (Fana IL) og Margit Hilland Lærum (Bergens TF) er også på dette rekrutteringslandslaget. I gårsdagens vestlandsmesterskap tok nettopp Iselin Taule annenplassen etter Gjertsen, og Ida Marie Harms tredjeplassen.
Også i minirekrutt, rekrutt -94 og junior nasjonal klasse var jentene fra Fana IL og Bergens Turnforening overlegne. Disse to klubbene samarbeider med felles trenere.
Foto BT, SILJE DYREGROV