(05.11.2006) To gull, to sølv og tre bronse!

Det er medaljefangsten etter finalene på søndag i den internasjonale vennskapskonkurransen i rytmaisk gymnastikk. 13 av våre gymnaster hadde kvalifisert seg til finalene gjennom gode resultater sammenlagt på lørdagen. Det var svært høyt nivå på deltakerne i år, og våre gymnaster kan være godt fornøyd. Vi gratulerer medaljevinnerne spesielt, og alle deltakerne med flott innsats!
Det var gymnastene i yngre junior som hentet de fleste medaljene denne gangen. Margit Hilland Lerum og Vilde Fitjar Lunestad fra Bergens turnforening fikk full klaff i finalene og vant hvert sitt redskap; tau og ring. Susanne Irgens Gravdal fra Fana IL fikk to flotte sølvmedlajer i ball og ring, mens Juni Gjøen fra Bergens Turnforening fikk bronse i ball.

Også Kaja Harms fra Fana IL kjørte veldig bra i køllefinalen for senior og sikret seg en bronsmedalje, bare slått av tvillingene fra Portugal som var veldig gode!

Guro Hildershavn fra Bergens Turnforening gjorde også en fin innsats som ble premiert med en flott sølvmedalje i tau i rekruttklassen.

I juniorklassen kjørte både Frida Parnas, Bergens Turnforening og Anniken Gjertsen, Fana IL bra i flere apparater, men det holdt ikke til medlaje i konkurransen med de svært sterke jentene fra Bulgaria, Portugal og Canada. Disse imponerte stort med sine prestasjoner. Fjerde plass i ring som beste for Frida og sjette plass i bånd som beste for Anniken er veldig bra i dette selskapet!

Bilde av medaljevinnerne ser du til høyre. Nederst finner du også bilder fra oppvisningen som de åpne partiene hadde før premieutdelingen.

Saken er laget av astrid.holte@fmho.no