(12.01.2007) 6 RG-rekrutter drar til Barn av Regnbuen i Asker i helgen

Gymnastene deles inn i lag som settes sammen på tvers av klasse og klubb, og får sin egen farge. Våre jenter er med på rødt, gult, oransje, grønt og lilla lag. I tillegg til å finpusse på programmene, har de forbredt seg i ukene før konkurransen med å lage kostymer og heia rop. Vi ønsker dem lykke til!
Her følger en liten stemningsrapport:

Ja da er jentene klare til å reise til Asker. Jentene som reiser er: Guro Hildershavn, Juni Sulen Skogseth, Hanne Weise-Hansen, Yvonne Midtbø, Vilde Thaule og Mathilde Fagerås. Alle jentene har fått vite hvilket lag de skal være på.

Hanne Weise-Hansen og Yvonne Midtbø er på rødt lag. Dette laget har bestemt seg for at de skal være jordbær. Mathilde Fagerås er på gult lag og de skal være bier. Guro Hildershavn er på oransje lag, de har bestemt seg for å være gulrøtter. Vilde Thaule er på grønt lag, og skal være frosker. Juni Sulen Skogseth er på lilla lag, som skal være sommerfugler.

De har nå forbredt seg i ukene før konkurransen med å lage disse kostymene og lage heia rop. Dette gjør de ved at de prater sammen på mail eller msn.

Litt om hvordan konkurransen er bygd opp.

Lagene settes sammen på tvers av klasse og klubb, og får sin egen farge. Lagene kjører like mange programmer i hver klasse. Laginndelingen blir sendt ut ca 2 uker før konkurransen, så man kan forberede heiarop, defilerings-antrekk i sitt lags farger, bli kjent med de andre på laget osv. Samtidig kommer tidsplan o.l.

Vinnerlaget kåres ved å legge sammen karakterene for alle programmene laget har kjørt. I tillegg blir det anledning til å vinne ekstrapoeng i utradisjonelle konkurranser – beste heiagjeng, beste antrekk, redskapskonkurranser for tribunesitterne, etc.

Jentene kommer tilbake med mer fra konkurransen når de kommer hjem fra Asker. Lykke til!

Hilsen Bente Fagerås