(15.01.2007) RG-rekruttene koste seg på Barn av regnbuen

Yvonne, Mathilde, Hanne, Juni, Vilde og Guro har skrevet et kjempefint reisebrev fra turen til Asker. Det høres ut til at de har hatt det kjekt og de håper at enda flere blir med til neste år! Les hva de skriver.
Bilder fra konkurransen kan du se ved å klikke på lenken nederst på siden.

Fredag den 12.01
Flyet var forsinket på avreise dagen, dette fordi det var så sterk vinn. Flere av oss ble litt kvalme fordi det var litt turbulens. Vi var fremme på hotellet kl 23.00 og vi var kjempe slitne, var raske i seng og sovnet fort.
God natt

Lørdag den 13.01
Første konk. Dag. Vi var slitne og spente på hvordan denne dagen skulle bli. Vilde og Hanne tok taxi med Elisabeth bort til hallen , de skulle først i ”ilden” Vi andre kom en liten stund etterpå med Birgitte.
Vi fant lagene våres og tok på oss kostymet. Defileringen var nå rett rundt hjørnet.

Vilde og Hanne skulle kjøre frittstående og ball første dagen , det gikk bra. Vi andre heiet og jublet for lagene våres og ropte heia ropene og sang og viftet med ballonger og dusker som vi hadde laget. Vi samlet poeng som bare det.

I pausen skulle foreldrene konkurrere for sine lag som de hadde barna sine på. De skulle kaste køller, rokke med ring og hoppe med tau. Dette er like morsomt hver gang å se på foreldrene som konsentrer seg og de er jo litt flinke……..

Så var det Guro, Yvonne, Juni og Mathilde som skulle ut på teppe. De skulle på teppe to ganger denne dagen, Guro skulle 3 ganger. Vi var sånn passe fornøyd etter kjøringene våres. Vi var kjempe slitne . Noe av oss valgte å gå på hotellet etter at vi hadde spist på venninne kvelden, Guro, Vilde og Juni de tok en tur ut på skøytebanene. Vi sovnet fort denne kvelden

Søndag den 14.01
Siste konk. Dag og det røde laget lå i ledelsen. Men det var tett mellom lagene. Gult ,blått og grønt lå like bak, så nå var det bare for oss å se hvem som holdt ut lengst med å heie. De gule var jo de som markerte seg mest på lørdagen med å heie . Yvonne, Mathilde, Guro og Juni skulle først ut på teppet i dag. Det gikk bra for oss, litt skuffet var vel noen av oss men vi skulle allikevel prøve å vinne lag konk. Så her var det bare å stå på.

I pausen i dag skulle det være finaler for foreldrene, der vant foreldrene til det gule laget, de var kjempe flinke, røde ble nr. 2 tett bak det var en hard kamp……

Vilde og Hanne skulle kjøre etter pausen de hadde ring i dag som øvelse og de gjorde det kjempe bra.

Endelig var det premie utdeling og vi var alle spente på hvem av lagene som hadde vunnet. Det gule laget vant, rødt lag på andre og grønt på tredje, oransje på fjerde, blå på femte og lilla på sjette.

Etter premie utedelingen måtte Juni, Yvonne og Mathilde skynde seg fordi vi skulle rekke flytoget, vi løp som bare det og rakk det akkurat. Resten av gjengen skulle reise med senere fly så de hadde god tid.
Vi har hatt det kjempe gøy og håper vi henger med til neste år, synd at det ikke var flere med i år, minirekruttene skulle også ha vært med…

Hilsen

Yvonne, Mathilde, Hanne, Juni, Vilde og Guro.