(16.09.2007) Tre pallplasser til Bergens Turnforening i Norgescupen!

I helgens konkurranse i rytmisk gymnastikk i Bergenshallen kom Frida Parnas på en flott 2. plass i junior internasjonal klasse og Anniken Gjertsen på en gledelig 3. plass. I klassen for yngre junior kom Guro Hildershavn på en flott 3. plass. Gratulerer til alle!
Det var Yngvil Rømcke fra Asker Turnforening som gikk av med seieren i junior internasjonal klasse. Dette er en stor klasse med mange deltakere og høyt nivå. Her kreves det mye for å komme på toppen! I senior internasjonal klasse var det Marie Ravneng fra Skjeberg som vant.

Eline Jansen fra Skjeberg vant klassen for yngre junior. I rekruttklassen var det Emilie Kruke Indreberg fra Njård som vant.

I Nasjonal klasse for junior var det Anna Lindquisr som vant, mens i seniorklassen tok Marte Helskog Wold fra Fredrikshald seieren.

Det deltok jenter fra hele landet i helgens konkurranser, og det var veldig flott av våre jenter å hevde seg så godt i toppen. Frida har lenge vist at hun er helt i Norgestoppen i sin klasse, for Anniken var dette den beste plasseringen i Norgescupen til nå. Men hun har også tidligere vist at hun er en svært dyktig gymnast når hun vant det uoffisielle Norgesmesterskapet for rekrutter i Asker våren 2005.

Guro Hildershavn skal begynne å konkurrere i Norgescupen etter jul, og med helgens gode resultater blir det spennende å se hvordan hun klarer å hevde seg.

Mange gymnaster var spente før konkurransen da det er flere måneder og en lang sommerferie siden sist de konkurrerte. Litt nerver gjorde seg nok gjeldende for flere. Det var mye flott turning å se på matten og mange på tribunen.

Saken er laget av astrid.holte@fmho.no