(14.10.2007) Frida på 2. plass sammenlagt i Norgescupen 2007

Frida Parnas fikk 2. premie sammenlagt i junior internasjonal klasse i 2007. Premien ble delt ut på Norgescupen i Tromsø søndag. I helgens konkurranse i junior internasjonal klasse kom Anniken Gjertsen fra Bergens Turnforening på 8. plass. Hun er en svært dyktig gymnast, som det skal bli spennende å følge fremover!
Det var Yngvild Rømche fra Asker som vant Norgescupen 2007 sammenlagt i junior internasjonal klasse, og Thea Elise Holte fra Asker som vant dagens konkurranse.

Prestasjonene i dagens konkurranse til jentene fra Bergens Turnforening varierte, men flere av våre gymnaster viste god fremgang. 4 jenter fra Bergens Turnforening blandt de 20 beste i Norge i den prestisjetunge klassen for junior internasjonal klasse er en bra innsats; Anniken Gjertsen på 8. plass, Vilde Fitjar Lunestad på 16. plass, Susanne Irgens Gravdal på 17.plass og Guro Holte Igesund på 19. plass.

Mange av gymnastene har nye programmer som ikke sitter helt enda, så med jobbing på trening fremover kan vi håpe på fortsatt fremgang.

Jentene fra Bergens Turnforening har hatt en kjekk helg i Tromsø. Det er første gang Norgescupen arrangeres så langt nord, og vinterværet overrasket nok flere.

Vi takker Tromsø Turnforening for et fint arrangement. Vi kommer gjerne tilbake!

Se flere bilder fra konkurransen ved å klikke på lenken nederst på siden.

Saken er laget av astrid.holte@fmho.no