(03.02.2008) Ny sterk prestasjon av Anniken Gjertsen!

Anniken Gjertsen fra Bergens Turnforening viste at hun hører hjemme i norgeseliten i juniorklassen i rytmisk gymnastikk med en ny sterk 4. plass i helgens konkurranse i Malvik. I seniorklassen kom Frida Parnas på 6. plass. Vi gratulerer disse og de andre jentene med flott innsats!
Asker Turnforening tok alle medaljene i juniorklassen denne gangen med Yngvild Rømcke på toppen. I seniorklassen var det solide Hanna Kristine Bogetveilt som fra Skjeberg som vant.

Anniken hadde brukbare gjennomkjøringer av sine programmer, men hadde et fall i vimpel, og 2 klikk i ballprogrammet. Selv med slike feil klarer hun å komme på 4. plass, noe som viser litt av hennes potensiale på teppet. Hun kom på 3. plass i ball, vimpel og tau, og 4. plass i ring.

Susanne Irgens Gravdal har vist god fremgang i år, og klarte på nytt å plassere seg blandt de 10 beste, noe som er en veldig bra prestasjon. Hun lå på 13. plass etter gårsdagens gjennomkjøring, men hadde to veldig bra kjøringer i dag, og klatret opp 3 plasser. Hennes beste plassering i enkeltredskap var i ball, der hun kom på 8. plass.

Vilde Fitjar Lunestad gjorde det best i vimpel, og havnet til slutt på en flott 15. plass. Iselin Taule hadde sine beste kjøringer i tau og vimpel, og kom på 19. plass sammenlagt. Guro Hildershavn, som er første års junior, har slitt en del med sykdom siste uken, og har derfor ikke fått trent optimalt. Hun viste likevel jevne resultater og endte på 26. plass. Juni Sulen Skogseth hadde veldig varierende resultater i de ulike redskapene, og plasserte seg som nummer 16 i ball, noe som er veldig bra. Sammenlagt kom hun på 27. plass. Juni Gjøen viste god fremgang fra forrige konkurranse og klatret 3 plasser opp til en fin 28. plass. Hennes beste apparat denne gangen var vimpel.

Her følger resultater fra Junior internasjonal klasse:
1. Yngvild Rømcke, Asker Turnforening
2. Josefine Hustoft, Asker Turnforening
3. Thea Marie Gravdal, Asker Turnforening
4. Anniken Gjertsen, Bergens Turnforening
5. Thea Elise Holte, Asker Turnforening
6. Andrea Markussen, Skjeberg
7. Silje Bogetveit, Skjeberg
8. Sara Marie Andersen, Skjeberg
9. Eline Jansen, Skjeberg
10. Susanne Irgens Gravdal, Bergens Turnforening

15. Vilde Fitjar Lunestad, Bergens Turnforening
19. Iselin Taule, Bergens Turnforening
26. Guro Hildershavn, Bergens Turnforening
27. Juni Sulen Skogseth, Bergens Turnforening
28. Juni Gjøen, Bergens Turnforening

Totalt 46 gymnaster

I seniorklassen stilte Frida Parnas og Agnete Celine Knudsen fra Bergens Turnforening. Frida fikke en skade i forrige konkurranse i Skjeberg, noe som har gjort at oppkjøringen til konkurransen i Malvik ikke har vært optimal. 6. plass er likevel en veldig bra plassering i denne harde klassen. Vi håper at skadeproblemene ordner seg, slik at oppkjøringen til neste konkurranse i Njård kan gå som planlagt.

Etter at Agnete gjorde "come-back" i fjor, har hun vist flere gode resultater. I Malvik gjorde hun en bra konkurranse med jevne resultater og en flott 8. plass sammenlagt.

Her følger resultater i Senior internasjonal klasse:
1. Hanna Kristine Bogetveit, Skjeberg
2. Marte Dobbertin Gram, Asker Turnforening
3. Rikke Sandvold, Asker Turnforening
4. Mina Finnerud, Skjeberg
5. Marie Ravneng, Skjeberg
6. Frida Parnas, Bergens Turnforening
7. Danielle Tschudi, Asker Turnforening
8. Agnete Celine Knudsen, Bergens Turnforening

Totalt 17 gymnaster

Saken er laget av astrid.holte@fmho.no