(17.02.2008) Anniken Gjertsen tatt ut til Nordisk Mesterskap!

Etter jevn og sterk innsats i de tre Norgescupene hittil i år, er Anniken Gjertsen tatt ut for å representere Norge i Nordisk Mesterskap i rytmisk gymnastikk i Danmark 8.-9. mars. Dette er en utrolig sterk prestasjon, og det er første gang Bergens Turnforening har klart å komme med på dette nivået. Vi gratulerer med uttaket og ønsker Anniken lykke til i Danmark!
Foto: BRECHT/brecht foto

De andre juniorene som skal representere Norge er Yngvild Rømcke, Josefine Hustoft og Thea Gravdal, alle fra Asker Turnforening. Thea Elise Holte fra Asker er reserve.

I seniorklassen består den norske troppen av Hanna Kristine Bogetveit fra Skjeberg, Marte Dobbertin Gram og Rikke Sandvold fra Asker som skal kjøre 4-kamp, og Marie Ravneng og Mina Finnerud fra Skjeberg som skal kjøre to apparater hver.

De som er tatt ut til Nordisk Mesterskap skal delta på en egen treningssamling i Oslo i forkant av konkurransen for å få en best mulig oppkjøring.

I dag er det gjennomført konkurranser i Njårdpokalen i senior internasjonal klasse og i 4-kamp for rekrutter.

Frida Parnas fikk igjen en sterk 5. plass i konkurransen. Hun kjørte veldig bra i køller og ganske bra i vimpel. Men i ring mistet hun på et kast, og ringen fôr avgårde. Dermed måtte Frida ut på en laang løpetur for å hente ringen og mistet mye poeng på det. Men med sin rutine og konsentrasjon tok hun seg raskt inn igjen og klarte de neste vanskelige kastene med glans! Vi gratulerer med flott innsats!

Adreinne Løseth har hatt mye sykdom i starten av sesongen, og dette er derfor hennes første Norgescup i seniorklassen. Hun kjørte veldig bra i tau og fikk karakteren 9,9, noe som er veldig bra. I ring og køller hadde hun noen klikk, men så gikk det bedre i vimpel som var siste redskap. Sammenlagt holdt innsatsen til en fin 11. plass.

Hanne Wiese-Hansen og Vilde Madeleine Taule deltok i dagens konkurranse 4-kamp i rekruttklassen. De jobbet begge veldig bra med sine programmer. Hanne var sammen med Maria Lund fra Skjeberg best av samtlige rekrutter i vimpel, og begge fikk hele 9,083 i karakter!. Dermed var det en delt førsteplass i dette redskapet. Hun endte på en flott 7. plass sammenlagt, mens Vilde kom på en fin 15. plass. Resultatene til de yngre gymnastene varierer ofte mye, og det er veldig fint for rekruttene å få konkurranseerfaring.

Saken er laget av astrid.holte@fmho.no