(05.04.2008) Bronse til Bergen!

Bergens Turnforening fikk en flott 3. plass i senior lag på første dag av NM i rytmisk gymnastikk i Turnhallen i dag. Laget besto av Frida Parnas, Agnete Knudsen, Adrienne Løseth, Linn Monica Vedå og Kaja Harms. Frida Parnas er kvalifisert til alle finalene i morgen, og Agnete Knudsen er i 3 finaler. Vi gratulerer!
Frida fikk en flott 5. plass sammenlagt, etter fine kjøringer i både tau, ring og køller. Hun hadde en klikk i vimpel der hun fikk en stor knute på båndet, men klarte likevel å ta seg godt inn igjen og endte som 5. beste også i dette apparatet. Men hun mistet nok en del poeng på dette.

Agnete blir bare bedre og bedre, og i dagens konkurranse kom hun på en veldig bra 7. plass sammenlagt.

Det var Hanna Kristine Bogetveit fra Skjeberg som ble Norgesmester i individuell 4-kamp, med Marte Dobbertin Gram på 2. og Rikke Sandvold på 3. plass. Skjeberg vant også lagkonkurransen for senior, med Asker på 2. plass og altså Bergen TF på 3. I tropp vant Asker, med Nordre Land på 2. plass og Kolbotn på 3.

Vårt beste juniorlag ligger på 3. plass etter to apparater lørdag (tau og ring). Det blir spennende å se om de klarer å holde 3. plassen sammenlagt etter ball og vimpel som går i morgen.

Vi kommer tilbake med bilder senere.

Saken er laget av astrid.holte@fmho.no