(15.04.2008) Flott innsats av Frida i Baltic Hoop!

Frida Parnas deltok sammen med Hanna Kristine Bogetveit fra Skjeberg i Baltic Hoop i helgen. Dette er en stor internasjonal konkurranse i Riga i Latvia med høyt nivå. Frida gjorde en veldig bra konkurranse med jevne og gode resultater. Hennes beste plassering var i vimpel, der hun hadde 12. beste karakter. Mange la merke til at Frida er svært god teknisk, og utstråler at hun elsker idretten sin!
Gruppen som reiste sammen besto i tillegg til Frida og Hanna Kristine, av Skjebergs trener Bozena som fulgte opp Frida på en flott måte, og vår egen trener Emma Kurki som var med som dommer. Takk til begge:)

Hanna Kristine gjorde det veldig bra med en 7. plass sammenlagt, og viste at hun er på vei til å hevde seg internasjonalt.

Alexandra Ermakova som vant konkurransen, var Europeisk mester i tau i 2006. Så nivået var høyt, men i følge trener Emma ikke for høyt. Dette var Frida sin første store internasjonale seniorkonkuransse, og treneren ser fram til å følge Frida videre.

Frida fikk rundt 12 poeng i alle redskaper. Den beste karakteren fikk hun i tau med 12.775. Den beste plasseringen fikk hun i vimpel med 12. plass av 18 deltakere med karakteren 12.475. Bare i køller hadde hun en klikk på slutten, men bortsett fra dette kjørte Frida veldig stabilt og uten store klikk. Dette er viktig for å hevde seg i store konkurranser.

Emma har trent Frida siden november 2007. Hun var veldig fornøyd, og ser at de har jobbet bra med treningsopplegget. Frida har kjørt bedre og bedre hele sesongen, og i NM (som var viktigst) kjørte hun veldig bra. I konkurransen i Riga kjørte hun enda bedre, og Emma er fornøyd med timingen:)

Frida fikk mye positiv tilbakemelding om at hun er veldig god teknisk, har intresante programmer og at det ser ut til at hun er veldig glad i å drive med rytmisk gymnastikk.

I tillegg til å konkurrere på høyt nivå, ble det til til å ha det gøy med bytur og shopping, se bildene.

På søndag etter finalene hadde de 'Miss elegance' konkurannse, hvor berømte latviske kunstnere valgte ut sine favorittgymnaster, og alle gymnastene fikk spesielle priser.

Nedenfor følger resultatene sammenlagt:

1 Ermakova RUS 66,975
2 Isakova LAT 60,725
3 Larsson SWE 58,450
4 Deičmane LAT 57,750
5 Lukjanova EST 57,700
6 Mejerzone LAT 55,600
7 Bogetveit NOR 55,450
8 Valkova CZE 55,000
9 Bagrova BLR 53,725
10 Kukk EST 53,425
11 Timoshenko UKR 52,350