(04.05.2008) Anniken er norgesmester!!

Anniken Gjertsen fra Bergens Turnforening tok gull i vimpel i dagens norgesmesterskap for junior i rytmisk gymnastikk i Tromsø. Hun tok sølv i tau. En kjempeprestasjon! Gratulerer masse!
Hovedtrener Siri Kornstad forteller at Anniken kjørte veldig bra i alle apparatfinalene i dag, og i vimpel var hun hele 1,3 poeng foran nummer to. I både ball og ring kom Anniken på 4. plass.

Anniken har trent veldig hardt det siste halve året, og er veldig glad for det flotte resultatet.

Hun har et krevende, men veldig flott ringprogram som er koreografert av en russisk trener, og som satt bra for første gang i dag. Det er Svetla Slavovoa, vår trener fra Bulgaria, og tre ganger verdenmester i tropp, som har laget vimpelprogrammet og ballprogrammet til Anniken. Vår dyktige hovedtrener Siri Kornstad har laget tauprogrammet.

Siri Kornstad og trener Emma Kurki var veldig fornøyd etter dagens prestasjon.

Det var Yngvild Rømcke fra Asker som vant gull i tau, ball og ringfinalene.

Etter bedre kjøring i finalen i dag endte Bergen A på en fin 6. plass. Bergen 1 kjørte nesten feilfritt i finalen og kom sammenlagt rett bak på 7. plass. Bergen A består av Iselin Taule, Guro Holte Igesund, Ida Marie Harms, Susuanne Irgens Gravdal, Vilde Fitjar Lunestad og Katarina Solsvik Norheim. Bergen 1 består av Camilla Hefre Lie, Juni Gjøen, Guro Hildershavn, Juni Sulen Skogseth, Mathilde Charlotte Fagerås og Yvonne Midtbø. Gratulerer også til alle troppsdeltakerne!

Asker 3 vant finalen for tropp.

Saken er laget av astrid.holte@fmho.no