(01.06.2008) Anniken er tatt ut til EM!

Anniken Gjertsen fra Bergens Turnforening er tatt ut som første reserve på Norges juniorlag som skal delta i Europamesterskapet i rytmisk gymnastikk i Italia 5.-7. juni! Dette er første gang klubben er representert i et EM i rytmisk gymnastikk, og er en kjempeprestasjon av Anniken! I EM kan hun glede seg til å få se noen av verdens beste utøvere i aksjon. Vi gratulerer med uttaket og ønsker henne god tur til Torino!
I EM for junior skal hvert land kjøre som et lag. Det vil si at det bare er en utøver fra hvert land som får kjøre i hvert redskap, og ikke slik som det er i andre konkurranser der hver gymnast kjører 4 apparater.

De andre gymnastene fra Norge som drar sammen med Anniken er Yngvild Rømcke fra Asker som skal kjøre ring, ball og tau, Josefine Hustoft fra Asker som skal kjøre vimpel, Thea Elise Holte fra Asker som er andre reserve og Thea Marie Gravdal, også fra Asker som er tredje reserve.

Marie Moltubakk fra Asker skal reise som dommer, og Petranka Pandjerova fra Asker skal reise som trener.

Anniken er kjempeglad for å bli tatt ut og gleder seg veldig til å reise, men hun skulle gjerne ha vært med som ordinær deltaker. Anniken har vist svært gode resultater i vår med blant annet en gullmedalje i redskapsfinalen i vimpel i Norgesmesterskapet i Tromsø i mai. Men det er flere som har gode resultater å vise til, og Kari Brandal fra Bergens Turnforening som sitter i Teknisk komite i Norges Gymnastikk- og Turnforbund (NGTF), sier at det har vært veldig hard konkurranse om plassene denne gangen.

Saken er laget av astrid.holte@fmho.no