(03.06.2008) Strålende RG-opptreden på Oi Oi Festivalen!

Kaja Harms i bunad, og rekrutter og minirekrutter med flagg og glade smil avsluttet Oi Oi Festivalen i årets Festspill i Bergen. Bergenssangen, "jeg tok min nystemte citar i hende" runget over Festplassen og halve byen, og tilskuere og forbipasserende fikk nyte det flotte oppvisningsprogrammet som ble laget av vår finske trener Emma Kurki i forbindelse med NM i Bergen tidligere i vår.
Ole Hamre som er en av initiativtakerne til Oi Oi festivalen hadde etter NM i april sett bilde av Kaja i bunad og lest om showet i avisen, og hadde da kontaktet Turnforeningen. Hamre var begeistret for den verdige avslutningen av festivalen, og ville gjerne bruke jentene ved evt senere anledninger.

Det var også mange andre dyktige aktører med i sommersolen på Festplassen. Vegard Dommersnes med rokkeringene fra Norske talenter på TV2 måtte skrive mange autografer til beundrende RG-jenter i samme bransje :-) I tillegg fikk vi se flotte og spreke innslag av Frikar/Hallgrim Hansegård fra norske talenter og hip hop-show av Shang/Absence/New Age Ninjas. Hallgrim Hansegård bidrog på luftgitar.

Skrevet av Kjellaug Tønnesen