(21.09.2008) Frida og Anniken suverene i Stavanger!

Frida Parnas og Anniken Gjertsen tok gull i hver sin klasse i årets siste Norgescup i rytmisk gymnastikk i Stavanger i helgen. Begge var best i alle tre apparatene, og over 4 poeng foran nummer to. En fantastisk sesongavslutning! Gratulerer til utøvere og trenere!!
Også i rekruttklassen gjorde våre gymnaster seg gjeldende høyt oppe på resultatlisten med en flott 4. plass til Eirin Nordli Edinsen.

Bergens Turnforening dro til Stavanger med 13 utøvere i fire forskjellige klasser. De beste har vist storform etter sommeren, og forventningene var store. Og jentene infridde til gangs! Frida fikk hele 12,75 i tau og 12, 675 i ring, noe som er veldig bra i seniorklassen. Anniken fikk over 22 i både ring og ball, og det er svært bra!

Susane Irgens Gravdal kjørte veldig bra i ball med karakteren 19,25, og kom på 6.plass sammenlagt i juniorklassen, noe som er hennes beste resultat i år. Vilde Fitjar Lunestad og Guro Hildershavn kom på hhv 8. og 9. plass, Juni Sulen Skogseth på 11. plass og Yvonne Midtbø og Mathilde Fagerås på hhv 13. og 14. plass.

I klassen for yngre junior deltok Hanne Wiese Hansen og Vilde Madeleine Taule fra BT. De gjorde begge en fin innsats og kom på hhv 8. og 9. plass.

I rekruttklassen var det stor deltakelse, og blandt dem 3 gymnaster fra Bergens Turnforening; Eirin Nordli Edinsen som kom på en fin 4. plass, Sara Tønnesen på 7. plass og Marie Galtung Døsvik på 14. plass.

Vi gratulerer alle med fin innsats og gode plasseringer!

Saken er skrevet av astrid.holte@fmho.no