(09.11.2008) Medaljefangst i Turnhallen:)!

Anniken Gjertsen imponerte med sammenlagtseier i sin første konkurranse som senior i den internasjonale vennskapskonkurransen i rytmisk gymnastikk i Turnhallen i helgen. I finalene hentet Frida frem energi og utstråling og vant gull i både vimpel og køller, mens Anniken vant i tau. I juniorklassen levert Juni Sulen Skogseth en kjempekjøring i tau og vant finalen, mens Susanne Irgens Gravdal viste et ballprogram med stor innlevelse som også holdt til gull! Gratulerer til vinnerne og alle de andre for flotte prestasjoner!
Hele 19 gull-, 19 sølv-, og 19 bronsemedlajer ble delt ut i helgens konkurranse. Lørdag var det sammenlagtkonkurranser i klassene rekrutt, yngre junior, junior og senior, og søndag var det finale for de beste gymnastene.

Vennskap og prestasjoner
Det ble et flott arrangement med gode prestasjoner på teppet, og gymnaster fra mange land som fikk nye erfaringer og knyttet nye vennskapsbånd.

To gull til Frida og to til Anniken!
Frida Parnas har hatt en fin første sesong som senior, med flere seire i Norgescupen. I helgen fikk hun konkurranse fra de ett år yngre klubbvenninnene Anniken Gjertsen, Iselin Taule og Guro Holte Igesund, som deltok for første gang i seniorklassen, i tillegg til gymnaster fra Belgia og Finland.

Anniken hadde sin beste dag på lørdag med en imponerende sammenlagtseier i tre-kamp. Frida fulgte rett bak på andreplassen. I søndagens finaler viste Frida teknikk og energi og tok to gull og to sølv, med sin beste karakter 14,30 i køller, noe som er veldig bra. Anniken leverte en kjempekøring i tau og fikk helgens beste seniorkarakter med 14,40. Hun tok bronse i ball og ring. Iselin Taule og Guro Holte Igesund viste god innsats, og det skal bli spennende å følge dem i seniorklassen neste år.

Juni og Susanne viste god form!
I juniorklassen var var det Armi Sâppale fra Finland som gikk av med seieren i trekamp på lørdagen. Vår beste gymnast ble Juni Sulen Skogseth, som kom på en flott fjerdeplass etter flere gode kjøringer. Hun har hatt en kjempefin utvikling, og i denne konkurransen slo hun virkelig til!

I finalene var Juni igjen best i tau. Hun har både spenst og mykhet og kjørte et energifylt program som gav henne sieren. I ball viste Susanne Irgens Gravdal svært gode prestasjoner på teppet i finalen, og gikk av med seieren etter et ballprogram som ble gjennomført med en utrolig eleganse og innlevelse. Også i tau presterte hun bra med en fin andreplass.

Guro Hildershavn, viste 3 jevne og gode kjøringer i finalene, selv om det ikke ble medaljeplass denne gangen. Vilde Fitjar Lunestad har slitt litt med en skade, men leverte likevel gode og jevne kjøringer. Mathilde Fagerås og Yvonne Midtbø konkurrerer vanligvis i nasjonal klasse. I helgen viste de fine gjennomkjøringer, og særlig Mathilde har hatt veldig fin fremgang de siste månedene.

Sterke utlendinger i yngre junior
I klassen for yngre junior deltok Hanne Wiese Hansen og Vilde Madeleine Taule i konkurranse med sterke gymnaster fra Estland og Belgia. Hanne og Vilde Madeleine er jevne, og gjorde en god innsats begge to.

Mange rekrutter med flotte prestasjoner
I rekruttklassen var det var flere gymnaster som viste frem at de jobber hardt og er på vei til å blir veldig flinke gymnaster. De utenlandske gymnastene begynner ofte å trene hardt i ung alder i forhold til oss, og var vanskelig å slå. Det var Eirin Nordli Edinsen som ble best av våre rekrutter på lørdagen med en fin tredjeplass.

Men flere rekrutter hadde god grunn til å være stolte og fornøyd med innsatsen etter at de kvalifiserte seg til finalene og hadde kjempefine gjennomkjøringer der; Sara Tønnesen, Marie Galtung Døsvik, Katarina Helsengen og Rebecca Rognaldsen Olaisen. Også de andre rekruttene var kjempeflinke og viste fin fremgang.

Tusen takk
Tusen takk til hovedtrener og primus motor Siri Kornstad, og alle trenere og foreldre som har stått på og jobbet både før og under arrangementet!

Det kommer flere bilder etter hvert (mandag)

Saken er laget av astrid.holte@fmho.no