(22.02.2009) Fin innsats på 1. seriekonkurranse i RG!

Det var moro å se troppene i senior, junior- og rekruttklassen vise frem de flotte troppsprogrammene sine i Slåtthauhallen søndag. I individuell tokamp gikk disse BT-gymnastene av med seieren i sine klasser: Frida Parnas senior internasjonal, Juni Sulen Skogseth junior internasjonal, Mathilde Charlotte Fagerås junior nasjonal, Eirin Nordli Edinsen rekrutt97 og Rebecca Rognalsen Olaisen rekrutt98. Gratulerer til disse og alle de andre gymnastene for flott innsats!
Først ute på teppet var minirekruttene. BT stilte med 4 gymnaster og Fana med hele 8. Alle de unge gymnastene var utrolig flinke og gjennomførte sine programmer med stor konsentrasjon og sjarm og til applaus fra publikum.

Så var det junior og seniortroppene sin tur. Juniortroppen gjennomførte sitt vimpelprogram med stor fart, og viste at de er i ferd med å få kontroll på både vimpelføring, plassering og kast. Det var et flott program som vår finske trener i 2008, Emma Kurka, hadde laget. Juniortroppen besto av Guro Hildershavn, Juni Sulen Skogseth, Mathilde Charlotte Fagerås og Vilde Madeleine Taule.

Seniortroppen viste sitt ringprogram, som også var veldig flott. Programmet er koreografert av Svetla Slavova, og har mange vanskelige og spennende elementer. Gymnastene synes det er morsomt å kjøre tropp, og etter applausen å dømme så likte publikum det de så. Det blir spennende å se hvordan troppen gjør det i Norgescupen i år. Seniortroppen ble kjørt av Frida Parnas, Iselin Taule, Guro Holte Igesund, Susanne Irgens Gravdal og Vilde Fitjar Lunestad.

I rekruttklassen stilte 13 gymnaster, 4 fra BT, 6 fra Laksevåg og 3 fra Fana. Gymnastene kjørte frittstående og ett apparat, enten tau, ring eller ball. Rebecca Rognaldsen Olaisen ble best i denne klassen. Hun viste 2 flotte programmer i frittstående og ring som hun gjennomførte med konsentrasjon og et stort smil! Også Berentine Eeg Nielsen, Katarina Helsengren og Thea Slettli Frønsdal var kjempeflinke på teppet.

I rekrutt 97-klassen var alle 5 gymnastene fra BT. Eirin Nordli Edinsen trener både rytmisk gymnastikk og ballett, og viste at trening gir gode resultater. Hun kjørte et fint frittstående og tauprogram og ble best i sin klasse. Sara Tønnesen, Amalie Hefre Lie, Kristina Liodden og Julie Svendsmark viste også fin fremgang og fine kjøringer i denne klassen.

I junior nasjonal klasse stilte 3 gymnaster fra BT. Mathilde Charlotte Fagerås har hatt stor fremgang og viser økt trygghet på teppet. Hun gjennomførte et fint vimpelprogram, men var litt uheldig i kølleprogrammet og mistet i noen kast. Det holdt likevel til sammenlagtseier i denne klassen. Vilde Madeleine Taule kjørte jevnt bra i både køller og ring, Hanne Wiese Hansen kjørte best i ring, men hadde noen småklikk i vimpelprogrammet.

I junior internasjonal klasse stilte 3 veldig gode gymnaster fra BT. Juni Sulen Skogseth viste en veldig flott kjøring i tau, der hennes spenst og mykhet kom til sin rett. Hun kjørte også ganske bra i ring, og gikk av med seieren sammenlagt. Susanne Irgens Gravdal hadde en fin kjøring i ring, men var veldig uheldig i tauprogrammet sitt. Guro Hildershavn viste to jevne kjøringer som hun gjennomførte, som alltid med et smil.

I seniorklassen viste Frida Parnas sin utrolige apparatteknikk og utstråling, og var best i både tau og ring. Hun hadde fått tauprogrammet to dager før konkurransen, men hadde likevel vedlig få klikk, bortsett fra et lite fall i en vending. Anniken Gjertsen har for tiden en liten ryggskade, og kjørte derfor programmene uten ryggvansker. Hun kjørte likevel bra, særlig i tau. Iselin Taule gjennomførte sine programmer med stor fart, best resultat ble det i tau. Guro Holte Igesund begynte også bra i sitt tauprogram,men når tauet ble hengende fast i taket, mistet hun mye av konsentrasjonen og flyten. Guro hadde en fin kjøring i ring.

Tusen takk til Fana for et fint arrangement.

Saken er laget av astrid.holte@fmho.no