Nesten rent bord i årets andre seriekonkurranse i RG!

Bergens Turnforening tok fem av seks mulige gullmedaljer i individuelt og alle gullmedaljene i tropp og duo/trio i årets andre seriekonkurranse i rytmisk gymnastikk i Turnhallen i dag. Det var mange flinke gymnaster og et stort publikum i hallen. Gratulere med flott innsats til alle gymnastene!
I senior internasjonal klasse var det første års senior Juni Sulen Skogseth som gikk av med seieren foran Anniken Gjertsen og Guro Holte Igesund, alle fra BT.

Mathilde Charlotte Fagerås fra BT vant senior nasjonal klasse.

I junior internasjonal klasse var det første års junior Rebecca Rognaldsen Olaisen som tok gullet foran Berentine Eeg Nielsen og Sara Tønnesen, alle fra BT.

I junior nasjonal klasse deltok hele 17 gymnaster, noe som viser at idretten blir stadig mer populær! Det var det Marie Galtung Døsvik fra BT som var vant suverent i denne klassen. Elise Anzjøn også fra BT, kom på andreplass, mens tredjeplassen gikk til Emilie Midttun fra Fana. Frida Holmbo Skanes fra BTs åpne parti kom på en flott fjerdeplass!

I rekrutt 1999klassen var det Marie Handal som tok gull foran Sandra Iversen og Johanna Pennbrandt, alle fra BT.

Pia Hiis Berg ble vår beste i rekrutt 2000 klassen men en flott sølvmedalje. Det var Hege Ask Mong som tok gullet og Victoria Fagerås som tok bronseplassen, begge fra Fana.

I juniorklassen for duo/trio var det duoen Bergen rosa med Frida Holmbo Skanes og Gina Nesbø som tok gullet mens Bergen rød med Elise Anzjøn og Åsne Bærug tok sølv. Bergen blå som besto av Karoline Vatne, Fanny Fasmer og Birgitte Storetvedt tok bronsemedaljen.

Duo/trio forrekrutter ble vunnet av Bergen blå som besto av Emilie, Eline, Amalie.

Rekrutt-troppen til BT vant både frittstående og ball. Juniortroppen viste to fine kjøringer og vant også gull.

Frida Parnas fikk tildelt vandrepokal for seier i serien i 2009 og 2010. Hun deltok ikke i dagens konkurranse.