Frida og Katarina på pallen i Asker!

Frida Parnas viste på nytt at hun er blandt Norges beste RG-gymnaster på Glade RG-dager i helgen. Hun tok en imponerende 3. plass i 4-kampen i seniorklassen etter 4 programmer der alle karakterene var godt over 20. Rekrutten Katarina Helsengren viste også en strålende innsats. Hun tok bronse i ringfinalen etter en nesten feilfri kjøring med stor innlevelse! Også alle de andre gymnastene fra Bergens Turnforening hadde gode turnopplevelser. Våre utøvere utmerket seg med flotte prestasjoner, godt humør, masse heiarop og støtte og ros til lagvenninnene. Gratulerer til alle!
Sara og Katarina i finalene!
I tillegg til Katarina, klarte også 1997-rekrutten Sara Tønnesen å kvalifisere seg til finalen i køller. Hun fikk omgangssyke natten før kvalifiseringen, men klarte likevel å hente fram utrolige krefter og fokusere i konkurransen når det gjaldt! Det var veldig imponerende at hun i tillegg kvalifiserte seg til finalen! I finalen kjørte hun fint og nesten uten klikk, og fikk en fin 6. plass!

Eirin vår beste i 4-kamp for rekruttene
1997-rekruttene Eirin Nordli Edinsen, Sara Tønnesen, Amalie Hefre Lie, Marie Galtung Døsvik, Kristina Liodden og Julie Svendsmark deltok alle 4-kamp. Som ventet var nivået i denne klassen svært høyt. Eirin ble vår beste gymnast sammenlagt med en fin 12. plass, med Sara like bak på 15. plass etter gode kjøringer. Begge har nok mer å gå på, og får helt sikkert mange muligheter til å vise det i konkurranser som kommer! Amalie, Kristina, Marie og Julie hadde også fine gjennomkjøringer av sine programmer og endte på hhv 23., 25., 27. og 35. plass.

Rebecca på 10. plass sammenlagt i rekrutt-1998
Rebecca Rognaldsen Olaisen ble best sammelagt av våre gymnaster i 3-kamp for 1998-rerutter med en fin 10. plass. Hun har nok også mer å gå på. Konkurransen i Asker er stor og det kan nok fort påvirke konsentrasjonen for de yngre gymnastene. Berentine Eeg Nielsen, Katarina Helsengren og Thea Slettli Frønsdal hadde alle gode kjøringer, og kom på hhv 14., 16. og 17. plass samenlagt.

God erfaring for minirekruttene og de nye rekruttene
De to nye rekruttene Thea Aksdal Nordgulen og Åsne Bærug og de 4 minirekrutter Marie Handal, Sandra Iversen, Pauline Krohn Næss og Silje Stenersen deltok alle i 2-kamp. Etter smilene og humøret å dømme hadde de alle gode opplevelser. Noen av dem hadde fått programmene sine bare noen uker før konkurransen, men gjennomførte likevel vedlig fint! Konkurransen er en god erfaring og fin motovasjon for videre trening.

Mathilde på 9. plass i juniorklassen
Gymnastene i junior nasjonal klasse kjørte 2-kamp med valgfrie apparater. Mathilde Charlotte Fagerås kjørte tau og ring og ble best av våre med en fin 10. plass. Hun har vært jevnt god hele sesongen, men har likevel mere å gå på og potensiale til enda bedre resultat hvis alt klaffer. Vilde Madeleine Taule kjørte ring og køller. Hun var veldig fornøyd med sine kjøringer og tok en flott 16. plass, noe som er årsbeste og en stor forbedring i forhold til tidligere konkurranser i år. Yvonne Midtbø og Hanne Wiese Hansen hadde også to fine kjøringer og kom på hhv 19. og 23. plass sammenlagt i en stor klasse med hele 69 deltakere!

Juni og Guro jevne i junior internasjonal klasse
Juni Sulen Skogseth og Guro Hildershavn viste jevne og gode kjøringer og plasserte seg på hhv 20. og 22. plass i 4-kampen.

Frida holder jevnt høyt nivå
Som sagt hevdet Frida Parnas seg svært bra i konkurransen med bronse i 4-kampen i senior internasjonal klasse. Anniken Gjertsen viste også mange flotte elementer i sine programmer. Hun hadde desverre en del klikk, og fikk ikke helt ut sitt potensiale i denne konkurransen, men klarte likevel en fin 8. plass. Guro Holte Igesund hadde fin fremgang med jevne og gode kjøringer uten store klikk. Hun kom på 14. plass sammenlagt og hadde god grunn til å være fornøyd med innsaten.

Fin innsats av troppene
Seniortroppen gjennomførte en imponerende og humørfylt kjøring med sitt ringprogram, og kom på en fin 4. plass, kun slått av Asker, Nordre Land og Solflickorna fra Sverige. De har slitt med at flere av gymnmastene har vært skadet, og har derfor ikke fått trent særlig mye. På Glade RG-dager stilte trener og tidligere RG-gymnast Ann Kristin sporty opp slik at troppen kunne kjøre. Og hun hadde tydeligvis ikke glemt gamle kunster!Og jentene var utrolig lettet og glad over at det gikk så bra, og syntes det hadde vært veldig moro!

Juniortroppen gjennomførte den første kjøringen kjempebra nesten uten klikk. I andre kjøring meldte nervene seg, og selv om jentene ville utrolig mye, mistet de på noen kast og hadde noen andre klikk på denne kjøringen. De kom på en fin 6. plass i konkurransen.

De to rekruttroppene gjennomførte også fine programmer, særlig i frittstående.

Saken er laget av astrid.holte@fmho.no