Bronse til seniortroppen og fjerdeplass til Juni!

I dagens Norgescupkonkurranse i rytmisk gymnastikk i Turnhallen var hele norgeseliten samlet for første gang denne sesongen. I juniorklassen tok Juni Sulen Skogseth fra Bergens Turnforening en flott fjerdeplass etter gode kjøringer særlig i ring og ball. Seniortroppen vår kjørte ringprogrammet sitt veldig bra og det holdt til en strålende bronseplass! Gratulerer!! Vi gleder oss til i morgen da senior individuelt og junior tropp går av stabelen:)
Junior
I juniorklassen for gymnaster født i 1995 og 1996 stilte 25 gymnaster. Hanna Hedges fra Asker vant klassen foran Emilie Holte også fra Asker og Eline Jansen fra Skjeberg.

Juni Sulen Skogeth har vist stor fremgang som gymnast, og blitt mye jevnere og sikrere. Hun startet litt forsiktig i tau, men kjørte seg opp og gjorde det veldig bra i både ball og ring, der hun fikk over 18 i karakter i begge apparatene. I kølleprogrammet fikk hun 17,55. Sammenlagt holdt dette til en flott fjerdeplass.

Guro Hildershavn startet med en veldig god kjøring i tau, der hun var beste bergensgymnast med 17,05 i karakter. Også i de andre apparatene kjørte hun jevnt bra, selv om hun nok har mer å gå på. Innsatsen holdt til en flott 8. plass sammenlagt.

Vilde Madeleine Taule viste at hun har trent godt, og har gjort store fremskritt siden fjoråret da hun stilte i nasjonal klasse. Hun kjørte med mye større trygghet, og særlig i tau og ring kjørte hun bra med hhv 12, 25 og 12,75 i karakter. Sammenlagt kom hun på en fin 20. plass.

Yngre junior
I yngre juniorklassen for gymnaster født i 1997 stilte 20 gymnaster. Her var det 4 Askergymnaster i teten, med Solveig Bjelke på topp.

Eirin Nordli Edinsen var best av våre gymnaster med en fin 10 plass, med Sara Tønnesen like bak på 12. plass. Det skilt bare 350 hundredeler på våre to gymnaster. Eirin kjørte aller best i ball der hun fikk hele 13,55 i karakter. Også i kølleprogrammet kjørte hun veldig bra og fikk 12,9 i karakter. Sara kjørte jevnt bra i alle apparatene, men hadde sin beste karakter i køller der hun fikkk 12,4.

Tropp
Det ble kjørt to troppsklasser i dagens konkurranse; fellesklasse tropp og senior tropp. Våre seniorgymnaster stilte i fellesklasse. Frida Parnas, Anniken Gjertsen, Guro Holte Igesund, Susanne Irgens Gravdal og juniorgymnast Juni Sulen Skogseth viste et flott ringprogram koreografert av vår bulgarske trener Svetla Slavova. De leverte en kjempekjøring nesten uten miss, og det holdt til en kjempefin bronseplass, bare slått med 1,25 poeng av Asker sin A-tropp. Den andre Askertroppen Asker 1 var suverene og vant både fellesklassen i ring og seniorklassen for tropp der de kjørte med to tau og tre vimpler.

Kjempeflinke og glade minirekrutter
Minirekruttene sjarmerte alle med sitt fine troppsprogram i frittstående! Minirekrutten Pauline viste sitt program i frittstående, og det er tydelig at hun trives på teppet:)