Sølv til Frida, fjerde til Anniken og femte til juniortroppen!

Frida Parnas viste kjempeform i årets første norgescup for senior i Turnhallen i dag! Hun leverte fire gode kjøringer, og ble premiert med en strålende sølvmedalje i seniorklassen! I klassen for yngre senior tok Anniken Gjertsen en flott fjerdeplass. Juniortroppen konkurrerte også i dag og fikk en fin femteplass foran flere sterke tropper. Vi gratulerer!
Seniorgymnastene er i år delt inn i to klasser, yngre senior for de som er født i 1993 og 1994, og senior for de som er født i 1992 eller tidligere.

Senior for gymnaster født 1992 og før
I denne klassen stilte 5 gymnaster fra Asker, Bergen, Stavanger, Holmestrand og Kolbotn. Frida Parnas startet godt med en kjøring i tau til 20,85. I ring kjørte hun enda bedre og hun fikk sin beste karakter 22,85. Også i ball satt det meste som det skulle og karakteren ble flotte 21,7. Frida avsluttet med et forrykende vimpelprogram til trampeklapp fra publikum! Det ble belønnet med karakteren 21,95. Dette blir en spennede sesong for Frida!

Fjorårets norgesmester Marte Dobbertin Gram fra Asker gikk av med seieren denne i seniorklassen etter fire farsfylte og flotte kjøringer.

Yngre senior for gymnaster født i 1993 og 1994
I klassen for yngre senior stilte til sammen 13 gymnaster fra Tromsø, Skjeberg, Njård, Asker, Stavanger, Hammer og Bergen. Anniken Gjertsen fra BT viste svært gode takter og leverte tre kjøringer der hun fikk karakterer over 20. I ball kjørte Anniken med masse energi og flotte sprang, og oppnådde sin beste karakter og tredje beste ballkarakter i sin klasse. Sammenlagt kom Anniken på fjerdeplass.

Susanne Irgens Gravdal stilte for første gang i seniorklassen i norgescupen. Hun viste at formen virkelig er på vei, og leverte fire veldig gode kjøringer uten særlig klikk. Susanne viste et nydelig ballprogram med stor innlevelse som holdt til karakteren 17,45. Sammenlagt kom hun på en 7. plass.

Guro Holte Igesund viste også fremgang og god flyt i programmene sine. Hun viste mye bra og særlig i ring der hun oppnådde sin beste karakter 14,1. Sammenlagt kom Guro på 9. plass.

Klassen for yngre senior ble vunnet av sterke Yngvild Rømcke fra Asker som var best i denne klassen i alle apparatene.

Juniortroppen leverte!
Det stilte 10 tropper fra hele landet i juniorklassen, de kjørte alle tauprogram. Troppen fra Bergens Turnforening består av Guro Hildershavn, Mathilde Charlotte Fagerås, Vilde Madeleine Taule, Eirin Nordli Edinsen Kristina Liodden, Sara Tønnesen og Marie Galtung Døsvik. Gymnastene bytter på å kjøre, og denne helgen var det de fem førstnevnte som var i ilden. Jentene har jobbet mye for å få programmet til å sitte godt, og etter tilbakemeldingene leverte de to av sine aller beste kjøringer på konkurransen:) Det var nesten ingen misting av tau og publikum så at de hadde det moro på teppet! Innsatsen holdt til en flott femteplass foran sterke tropper fra Stavanger, Tromsø og Haugesund.

Det var troppen fra Asker som vant troppskunkurransen for juniorklassen.