God innsats på junior-NM i rytmisk gymnastikk!

Norgesmesterskapet i RG 2012 gikk av stabelen 21.-22. april i Njårdhallen. Sandra Iversen tok en flott 5. plass i klassen for yngre junior. I juniorklassen ble Rebecca Rognaldsen Olaisen best av de tre gymnastene fra Bergens TF med en 11. plass. BT stilte med to tropper, hvorav den ene kvalifisterte seg til finalen. Gratulerer!
Fire individuelle deltakere
Bergens Turnforening hadde fire gymnaster kvalifisert til den individuelle konkurransen, én i yngre junior og tre i junior. Dette er en kraftig forbedring fra i fjor da vi bare hadde én gymnast som var direkte kvalifisert.

Sandra viser stor fremgang
Sandra Iversen ble nr.5 i yngre junior og har vist stor fremgang gjennom hele sesongen. Hun har spesielt gode kroppstekniske ferdigheter og viser stadig bedre kvalitet.

God innsats men ikke full uttelling for juniorene
Alle våre tre juniorer sliter med småskader, men var i god form og klare til mesterskapet.

Rebecca Rognaldsen Olaisen ble best av våre med 11.plass etter en stabil og bra gjennomført konkurranse. Både Eirin Nordli Edinsen (nr.14) og Berentine Eeg Nielsen (nr.15) viste god kvalitet, men hadde dessverre endel store klikk som gjorde at de ikke fikk max.uttelling denne gangen.

Nerver og max uflaks for Bergens tropp A
Før troppskonkurransen regnet vi med at tropp A (Marie Galtung Døsvig, Eirin Nordli Edinsen, Sara Tønnesen, Berentine Eeg Nielsen, Rebecca Rognaldsen Olaisen) skulle gjøre det best av våre to tropper siden de har ligget høyt på resultatlistene gjennom hele sesongen. Dessverre slo nervene ut denne gangen, og de hadde maksimal uflaks med veldig store klikk som ga store utslag. 9.plass og ingen finaleplass var ikke helt det vi hadde håpet på, men det kommer flere muligheter senere.

Strålende kjøring og finaleplass til Bergens tropp 1
Tropp 1 (Åsne Bærug, Marie Handal, Sandra Iversen, Emma Lillebø, Emilie Midtun) fikk en utfordrende oppkjøring til mesterskapet etter at en av gymnastene på troppen meldte forfall bare noen uker i forveien, noe som gjorde at vi måtte hente inn en ny gymnast bare et par uker før konkurransen. Jentene har gjort en kjempeinnsats disse ukene for å få programmet på plass, og viste at de virkelig er samkjørt og klarte å vise opp mot sitt beste - det ble belønnet med finaleplass! I finalen kjørte de også bra og endte på 7.plass, en kjempebra prestasjon av disse unge juniorjentene.