NM-sølv til BT i lagkonkurransen!

Seniorlaget til Bergens Turnforening tok en flott sølvmedlaje i lagkonkurransen i norgesmesterskapet i rytmisk gymnastikk i Rakkestadhallen i dag! Laget besto av Frida Parnas, Anniken Gjertsen, Guro Holte Igesund og Susanne Irgens Gravdals. Frida og Anniken er kvalifisert til alle redskapsfinalene som går i morgen. Vi gratulerer!
I den individuelle 4-kampen tok Frida en femtplass. Hennes beste kjøring var i ball, der hun fikk nest beste karakter av alle. I de andre apparatene hadde hun noen småklikk og har nok mere å gå på.

Anniken hadde 4 gode og jevne kjøringer med over 20 i karakter i alle apparatene. Det holdt til en 7. plass.

Susanne kjørte også jevnt og oppnådde over 17 i alle apparater unntatt vimpel der hun fikk 16. Sammenlagt kom Susanne på 12. plass.

Guro gjorde en god konkurranse og avanserte 6 plasser i forhold til siste Norgescup. Hun hadde jevne kjøringer og oppnådde over 15 i både ring, ball og vimpel. I tau fikk hun 14.

Det var Yngvild Rømcke fra Asker som gikk av med seieren i 4-kampen. Asker vant også lagkonkurransen.