Bra kjøring i finalen!

Seniortroppen til BT leverte en flott kjøring i ringfinalen i norgesmesterskapet i rytmisk gymnastikk i Kristiansand. De oppnådde karakteren 18,85 og fikk 4. plassen etter Askers to tropper og Nordre Land. Troppen ble heiet frem av en stor gjeng med kvinnelige veteranturnere fra BT som også deltok på Landsturnstevnet! Frida var med i tre apparatfinaler, og viste at hun er i god form selv om hun hadde noen klikk. Ballfinalen var veldig spennende med alle de 6 beste over 22 poeng. Frida kjørte bra og kom på 6. plass, bare et halvt poeng bak bronsplassen. Også i de andre finalene kom hun på 6. plass etter litt varierende kjøringer. Anniken var nok litt preget av ryggskaden, men kjørte fint igjennom i taufinalen til en 8. plass.
Seniortroppen besto av Frida Parnas, Anniken Gjertsen, Guro Holte Igesund, Susanne Irgens Gravdal og Tina Carlsen. Vi gratulerer jentene med flott innsats!

Marte Dobbertin Gram fra Asker vant tau-, ring- og vimpel mens Hanna Kristine Bogetveit fra Skjeberg ble norgesmester i ball.

Kristiansand viste seg fra sin beste side under landsturnstevntet med strålende sommervær. Mellom kvalifiseringen og finalene fikk jentene også tid til litt bading!

Saken er laget av astrid.holte@fmho.no.