Fire bronser i norgesmesterskapet i RG!

Frida Parnas tok 3 flotte bronsemedaljer i apparatfinalene i ring, ball og vimpel etter gode kjøringer. Seniortroppen som består av Frida Parnas, Anniken Gjertsen, Guro Holte Igesund, Susanne Irgens Gravdal og Juni Sulen Skogseth tok også bronse etter en veldig god kjøring i ring. Vi gratulerer!
Apparatfinalene i individuelt
Etter gårsdagens 4-kamp var både Frida og Anniken blandt de 8 beste i alle apparatene var dermed kvalifisert til alle apparatfinalene. Frida startet litt forsiktig i tau med en fjerdeplass. Etter dette kjørte hun bedre og bedre og fikk over 22 i både ball og ring. I vimpel kjørte hun også svært bra og fikk 21,425 i karakter.

Anniken viste periodevis veldig gode kjøringer, men hadde desverre noen mindre klikk i alle sine apparater. Likevel holdt det til en sjetteplass og 3 syvendeplasser.

Det var Yngvild Rømcke fra Asker som vant alle apparatfinalene.

Apparatfinalene for tropp
Troppen deltok også i apparatfinalen i ring. De kjørte nesten feilfritt og fikk sin beste karakter til nå med over 20. Det holdt til en flott bronsje. Det var troppen Asker1 som vant ringfinalen.

NM for junior lag
Bergens Turnforening stilte også med et lag i NM for lag i juniorklassen. Laget besto av Juni Sulen Skogseth, Guro Hildershavn og Eirin Nordli Edinsen. Det ble kjørt tau og ring lørdag og køller og ball søndag.

Eirin, som er første års junior og deltar i sitt første NM leverte svært gode kjøringer o over 14 i karakter i både tau og ball. Ring var hennes beste apparat og der fikk hun hele 15,113 i karakter. Guro startet vedlig bra i tau med 17,838 i karakter. Også i de andre apparatene leverte hun gode kjøringer selv om hun ikke fikke like god uttelling på karakterene. Juni hadde noen småklikk i tau, men leverte en nydelig ringkjøring der hun fikk 18,53 i karakter. Også kjøringene i ball og køller var vedlig bra med karakterer oppunder 18.

Det var Asker sitt 1. lag som ble Norgesmestere i lagkonkurransen fulgt av Skjeberg på andre. Njård fikk bronsjemedaljen. Bergen som kom på 5. plass, bare 4,5 poeng unna bronsjen og 2 poeng bak 4. plassen.

Trenere og dommere
Svetla Slavova var trener, mens Siri Kornstad og Agnete Knudsen var dommere.