Strålende innsats i Bulgaria!

Anniken Gjertsen kjørte vedlig bra i dagens konkurranse i rytmisk gymnastikk i Varna i Bulgaria! Hun kom på en flott andreplass i seniorklassen bare slått av Julieta Cantaluppi fra Italia. Juni Sulen Skogseth gjorde også en veldig god konkurranse, og kom på fjerde plass sammenlagt i juniorklassen. Vår bulgarske trener Svetla Slavova var veldig fornøyd med sine gymnaster! Vi gratulerer!
I meldinger hjem sier Anniken at dette var et stort arrangement med mye publikum og stor hall. Hun holdt tydeligvis likevel nervene under kontroll, og kjørte bra i begge apparatene:) Hun fikk nest beste karakter i tau og tredjebeste i ring.

Juni kjørte apparatene tau, ball og ring, alle uten store klikk. I tau og ball oppnådde Juni 5. beste karakter, mens hun fikk 7. beste i ring. Sammenlagt holdt dette altså til en god fjedeplass:)

Konkurransen i Varna har fått navnet "Rumi og Albena". Det er Det Bulgarske RG-forbundet og klubben Char DKS som er arrangør. 2010 er den 14. i rekken av Rumi and Albena.

Det deltar i år gymnaster fra syv nasjoner i "Rumi og Albena". Julietta Cantaluppi som gikk av med seieren i seniorklassen er en svært dyktig gymnast fr Italia som har fått gode plasseringer i mange store mesterskap. Juniorklassen ble vunnet av en bulgarsk gymnast.