Hjem Turngruppen Rytmisk Gymnastikk Troppsturn Turn Kvinner/Menn Friidrett Orientering Turnhallen Turnforeningen Turnerhytten Andre grupper Innkalling til ... INNKALLING TIL ... Innkalling til ...

Kjempebra innsats i vimpel tredje dag i VM mens det raknet litt i ball den fjerde dagen

Frida, Yngvild, Thea Elise og Josefine
Det norske VM-laget i RG gjorde en kjempebra innsats i vimpel tredje dag i Moskva. Frida kjørte veldig bra og fikk karakteren 21,3. I ball den fjerde dagen hvor alle tre hadde klikk med apparatet ble uttellingen noe lavere.
Tredje dag i VM kjørte de norske jentene vimpel. Hovedtrener Siri Kornstad melder fra Moskva at Frida hadde en veldig god kjøring. Hun hadde en liten innsurring og et element hun måtte hoppe over men det var ingen vanske. De andre jentene kjørte også veldig bra og Yngvild Rømcke fikk karakteren 21,7 og Josefine Hustoft 21,1. Dette ble den beste dagen i VM så langt og jentene hadde hevet seg for hver dag.

Fjerde dagen kjørte jentene ball. Her melder Siri om at her raknet det litt for det norske laget. Alle hadde klikk med apparat og Frida hadde i tillegg fall i en vanske. Josefine Hustoft fikk karakteren 20,7, Yngvild Rømcke 20,65 og Frida 19,825.

Totalt sett har Norges innsats i Moskva har vært meget god uten store miss de tre første konkurransedagene. Norge endte opp med 212,325 poeng som 33. beste nasjon blant 38 deltakende land. Russland var i en særklasse med 284,925 poeng.