Gode RG-opplevelser i Finland:)

9 gymnaster fulle av inntrykk landet på Flesland etter lange og innholdsrike dager i Finland. Gymnastene har gjennomført konkurranser, gjort seg forstått i finske familier, reist via Riga til Finland, sett Hâmeenlinnan, og mye, mye mer. Nivået på RG-gymnastene i Finland er høyt, men likevel klarte 3 av våre gymnaster å komme seg til finalene. Frida Parnas fikk beste resultat med bronse i vimpelfinalen! Vi gratulerer! Se bilder fra turen som Emma har sendt!
Fin erfaring for rekruttene
De fem rekruttene Eiri Nordli Edinsen, Katarina Helsengren, Rebecca Rognaldsen Olaisen, Berentine Eeg Nielsen og Thea Slettli Frønsdal var på sin første utenlandstur som gymnaster. De er alle veldig flinke, og med hard jobbing får de sikkert mulighet til flere turer til utlandet i fremtiden. Trolig vil denne turen være en god inspirasjon til videre trening. Vår tidligere trener Emma Kurki var spesielt populær blandt våre yngste gymnaster, og de satte stor pris på å treffe henne igjen i hennes hjemmeklubb i Finland. Eirin Nordli Edinsen gjorde det best av våre rekrutter med en 16. plass sammenlagt.

Juni viste kjempekjøring i ringfinalen
Juni Sulen Skogseth var eneste junior og dette var hennes første utenlandstur som gymnast. Hun gjorde en flott innsats med en 9. plass sammenlagt i 4-kamp, og kvalifiserte seg til alle finalene. Hun ble nummer syv i ball og nummer 8 i ring og køller. Emma var strålende fornøyd med ringkjøringen hennes i finalen.

Bronse til Frida i vimpelfinalen
Frida Parnas er den mest rutinerte og gjorde det best av seniorene. Hun har hatt et tett program i vår med forberedelse og deltaking i EM forrige helg. Hun viste at hun er i form, og i Finland tok hun en fin fjerde plass sammenlagt og kvalifiserte seg til alle finalene. Der tok hun en flott bronse i vimpelfinalen, fjerdeplass i ring og ball, og syvendeplass i tau.

Anniken på vei tilbake
Anniken Gjertsen har vært plaget med skade denne sesongen, men er nå skadefri. Hun har fremdeles en del å gå på før hun er tilbake til formen fra i fjor, men hun er på god vei. I Finland fikk hun en 9. plass sammenlagt, og kvalifiserte seg til finalen i ring, tau og vimpel. Der tok hun syvende plass i ring og åttende i tau og vimpel.

Guro viste god fremgang
Guro Holte Igesund var på sin første utenlandstur som gymnast, og tidligere trener Emma sier hun har hatt stor fremgang siden sist hun så henne før jul. Hun begynte som RG-gymnast som 11-åring, og trenger fremdeles litt mer erfaring for å ta ut det hun kan på konkurransefeltet. I Finland kom hun på 12. plass sammenlagt.