Pia og Frida på toppen av pallen i Asker!

32 gymnaster fra Bergens Turnforening deltok på Glade RG-dager i Asker 7. til 9. mai. Frida Parnas tok gull i seniorklassen og Pia Hiis Bergh var best av 23 minirekrutter i klasse 4! Seniorlaget som besto av Frida, Anniken Gjertsen og Guro Holte Igesund tok sølv sammenlagt, mens to av våre duotropper tok bronse i hver sin klasse; Juni Sulen Skogseth og Guro Hildershavn i juniorklassen og Amailie Døskeland Lovik og Emilie Skjerping Monsen i rekruttklassen. Det var også masse flott turning av de andre gymnastene, og mange viste at de har trent hardt! Vi gratulerer alle gymnastene og bergenstilskuerne som vant blandt heiagjengene!
For rekrutter født i 1998 og 1999 regnes Glade RG-dager som et uoffisiselt Norgesmesterskap. De beste kvalifiserer seg til apparatfinalene.

Rebecca best av rekruttene sammenlagt!
Rebecca Rognaldsen Olaisen ble best i 4-kampen av våre rekrutter med en fin 7. plass. Det deltok 24 gymnaster i denne klassen, og nivået er svært høyt. Rebecca kjørte bra i alle apparater, men hadde en liten klikk i køller, som normalt er hennes beste apparat.

Kjempekjøring av Thea i ball!
Thea Slettli Frønsdal kjørte veldig bra i ball i 4-kampenog fikk hele 13,4 i karakter, noe som var nest beste karakter i dette apparatet. Dermed kvalifiserte hun seg til finalen i dette apparatet. Der kjørte hun også bra, men ikke like bra som dagen før. Hun fikk en fin 5. plass i ballfinalen. I 4-kampen kom Thea på 9. plass.

Berentine Eeg Nielsen kom på 10. plass i 4-kampen etter gode kjøringer, mens Katarina Helsengren kom på 22. plass. Katarina hadde sin beste karakter i frittstående.

Sandra i finalen i ring
I 3-kampen var det Sandra Iversen som ble best av våre gymnaster med en fin 8. plass sammenlagt. Det deltok 19 gymnaster i denne klassen. I ring kjørte Sandra kjempebra og oppnådde 3. beste karakter i i 3-kampen. Hun kvalifiserte seg derfor til finalen. I finalen kjørte hun bra, og det holdt til en fin 4. plass. Marie Handal kom på 11. plass i 3-kampen, hennes beste apparat var ball, der hun fikk 8,725 i karakter.

Flott innsats i 2-kampen!
I 2-kampen deltok hele 62 gymnaster. Johanna Pennbrandt fikk en fin 18. plass etter en god kjøring i ring, der Johanna hadde 7,375 og 8. beste karakter. Emma Lillebø kjørte også best i ring, og kom på 32. plass sammenlagt. Åsne Bærug fikk 3. betse karakter i ball og kom på 34. plass sammenlagt.

Rebecca, Berentine, Thea, Katarina og Åsne utgjorde rekruttlaget Bergen 1, og de tok en fin 5. plass av 14 påmeldte lag. Bergen 2 som besto av av Marie, Sandra, Johanne og Emma kom på 9. plass i lagkonkurransen.

Dobbelt gull til Frida og sølv til seniorlaget!
I senior individuelt (født 1992 eller før)tok Frida Parnas gull i 4-kampen og i norgescupen sammenlagt. Anniken Gjersen kom på 5. plass i klassen for yngre senior (født 1993 og 1994), mens Guro Holte Iesund kom på 13. plass. Frida, Anniken og Guro deltok også sammen i lagkonkurransen, der de tok en flott sølvmedalje!

Fjerdeplass til Juni!
I junior individuelt internasjonal klasse (født 1995 og 1996) tok Juni Sulen Skogseth 4. plass og Guro Hildershavn 9. plass. I klassen for yngre junior (født 1997) tok Eirin Nordli Edinsen 11. plass og Sara Tønnesen 19. plass. Disse fire gymnastene deltok også i lagkonkurransen i junior internasjonal klasse der de tok en 5. plass.

Mathilde nest best i tau!
Mathilde Charlotte Fagerås tok en flott 6. plass av 63 gymnaster i 2-kampen etter kjemepkjøring og nest beste karakter av alle i tau! Marie Galtung Døsvik kjørte også veldig bra særlig i tau, der hun fikk 5. beste karakter. Sammenlagt kom Marie på 18. plass. Både Mathilde og Marie er dermed kvalifisert til Norgesfinalen i Malvik i slutten av mai. Kristian Liodden kjørte best i ball der hun fikk 15,1 i karakter. Sammenlagt kom Kristina på 37. plass. Disse tre deltok også sammen som lag i junior nasjonal klasse, der de tok en 5. plass.

Pia strålte etter perfekt kjøring!
I minirekruttklassen stilte seks flinke gymnaster fra BT. De deltok i både individuelt og tropp. Pia Hiis Berg kjørte nesten helt perfekt i frittstående, og med et stort smil oppnådde hun aller beste karakter av alle minirekruttene på sin aller første konkurranse utenfor Bergen! Pauline Krohn Næss, Elisabeh Bjorvand, Hedda Hansson, Miriam Anzjøn og Siri Elisabeth Rognaldsen Olaisen gjorde også en kjempeflott innsats med flotte kjøringer!

Bronse til duotroppene både i junior og rekruttklassen!
Våre to beste juniorgymnaster, Juni Sulen Skogseth og Guro Hildershavn, tok bronse med sitt duoprogram. Amailie Døskeland Lovik og Emilie Skjerping Monsen som går på åpent RG-partier kjørte sitt ballprogram strålende, og tok en flott bronse i rekruttklassen.

Frida Holmbo Skanes, Gina Nesbø, Fanny Fasmer, Birgitte Storetvedt, Amailie Døskeland Lovik, Emilie Skjerping Monsen, Åsne Bærug, Johanna Pennbrandt, Eline Lundøy og Emma Lillebø deltok alle med duo og viste flotte programmer!

Frida ble Miss Gymnast og kom til finalen i Norsktoppen!
Frida kvalifiserte seg til den uofiisielle og morsomme konkurransen Norsktoppen, som går av stabelen uner veninnekvelden på lørdag kveld. Da er det show og litt andre regler som gjelder enn under en vanlig konkurranse. Frida viste stor innsats og kreativitet, og kom helt til finalen!

Hun markerte seg som en av de beste RG-gymnastene, og ble tildelt utmerkelsen Miss gymnast av arrangøren. Vi gratulerer!