3 gull til Frida og 1 til Anniken!!

I dagens redskapsfinaler i den internasjonale vennskapskonkurransen var det hard konkurranse om medaljeplassene! Frida Parnas leverte tre flotte kjøringer i tau, ball og vimpel og tok 3 av gullmedaljene i seniorklassen. Det fjerde gullet gikk til Anniken Gjertsen etter en kjempekjøing i ring. I juniorklassen gjenomførte Juni Sulen Skogseth en fantastisk kjøring i ball og vant dermed sølvmedaljen. Susanne Irgens Gravdal og Eirin Nordli Edinsen kjørte også veldig bra og tok hhv 1 og 2 bronsemedaljer. Gratulerer til alle disse og til de andre finalistene som også gjorde en flott innsats i dag:)
I juniorklassen var det sterke Anastasia Yefimova fra Latvia som gikk av med seieren i tre av finalene etter veldig flotte kjøringer. Armi Seppälä fra Hämeenlinna i Finland tok den fjerde gullmedaljen. I klassen for yngre junior var det gymnastene fra Estland som tok de to første plassene. I rekruttklassen var det svært dyktige unge gymnaster fra Estland og Belgia som tok de gjeveste plassene.

Det har vært en helg fullpakket med aktivitet i Turnhallen, der alle gymaster på både konkurransepartiene og oppvisningsgymnastene har vært i aksjon. Tribunene har i perioder vært fullsatt og stemningen har vært veldig god:)

Gjestegymnastene har bodd hjemme hos våre gymnaster, og mange har fått nye venner og lært gloser på fremmende språk. Men lek er internasjonalt, noe de minste gymnastene har fått erfare:) På banketten lørdag var det stemningsfullt med langbord og tente lys under måltidet. Etterpå viste gymnastene at de virkelig er glad i idretten sin, da mange brukte kvelden på å turne og organisere egne konkurranser!

Vi takker våre gjester for besøket, og ønsker dem velkommen tilbake neste år til sportslig og vennskapelig dyst:)