Første konkurransedag under VM i rytmisk gymnastikk i Japan

I dag, onsdag, har våre gymnaster kjørt ring som føste apparat. Hanna Kristine Bogetveit kjørte best av de norske og oppnådde karakteren 22.10. Frida var reserve i ring, og skal i ilden i sitt første apparat tau i morgen kl 0930 norsk tid. De norske jentene er i samme pulje som Olga Kapranova, Anna Bessanova, Evgenia Kanaeva og de andre store stjernene som ligger helt i teten etter første konkurransedag. Vi heier så det høres helt til Japan!!
Våre gymnaster skal konkurrere følgende tider:

Mandag 7. sept norsk tid 0730 ring, norske utøvere: Hanna Kristine Bogetveit, Thea Elise Holte, Josefine Hustoft
Tirsdag 8. sept norsk tid: 0930, tau, norske utøvere: Hanna Kristine Bogetveit, Frida Parnas, Josefine Hustoft
Onsdag 9. sept norsk tid: 0330, vimpel, norske utøvere: Hanna Kristine Bogetveit, Thea Elise Holte, Frida Parnas
Tordag 10. sept norsk tid: 0730, ball, norske utøvere: Hanna Kristine Bogetveit, Thea Elise Holte, Frida Parnas

Både gymnastene og de norske tilskuerne som er med rapporterer om god stemning i den norske leiren. De sier at det er veldig moro å komme så tett innpå de utrolig dyktige gymnastene fra Russland, Ukraina og de andre nasjonene som ligger helt i tet.

I VM kjøres det bare ett apparat hver dag. Gymnastene bor på et fint hotell. De har trent i 3 ulike haller. Det er lagt veldig godt til rette for utøverne med hele 23 tepper som de kan trene på.

Vi kommer tilbake med oppdatert informasjon hver dag under VM.

Saken er laget av astrid.holte@fmho.no