Gull, sølv og bronse til Bergens TF i NM i Rytmisk Gymnastikk!

NM i Rytmisk Gymnastikk ble arrangert i Tromsø 8.-10.april. Bergens Turnforening stilte med gymnaster i klassene junior duo/trio, yngre junior, junior og senior. Jentene gjorde en flott innsats i mesterskapet og kunne reise hjem med NM gull, søv og bronse. Bergens Turnforening gratulerer våre flotte gymnaster og dyktige trenere!
Junior duo/trio
Vi gratulerer med NM-GULL til Hedda og Lovise i junior duo!!!! Gratulerer også med NM-BRONSE til Elise og Emma!!! Begge tropper leverte solide kjøringer av god kvalitet selv om Hedda og Lovise gjorde det veldig spennende da de fikk en klikk utenfor teppet i siste skiftning. Med topp kvalitet i resten av kjøringen klarte de likevel å sikre gullet! Emma og Elise gjennomførte en bra finalekjøring og klarte å kapre bronsemedaljen som de lå an til etter kvalifiseringen. Tiril og Karoline leverte også en flott prestasjon og fikk høyeste karakter i finalen, men hadde et for svakt utgangspunkt fra første kjøring til å hevde seg sammenlagt. Veldig sterkt av to så unge gymnaster å kjøre til beste karakter i en finale.

Yngre junior
Vi gratulerer Ingrid med NM-SØLV i yngre junior 4-kamp! Hun kjørte fire bra programmer og fikk spesielt god uttelling i ring.
Karoline var litt preget av en betennelse i hoften, begge dager kjørte hun veldig bra i første apparat mens det andre ikke gikk like bra. Hun viser masse tæl og personlighet på teppet og blir lagt merke til!

Junior
I junior 4-kamp ble Lovise vår beste på 4.plass, tett foran Hedda på 5.plass. Lovise hadde endel rusk i tau og misset på siste fanging i ring, men var veldig god i ball og køller 2.dag. Hedda viste tydelig formstigning fra tidligere i sesongen og kjørte spesielt bra i tau og køller, men klikket på siste fanging i ball. Ane Marthe startet litt usikkert første dag, men hadde to veldige gode kjøringer lørdag - hun imponerte spesielt med en nydelig ballkjøring. Mari fikk en tøff start med tau, men viste god kvalitet til tross for endel klikk i de øvrige programmene. Dette var hennes første individuelle NM, og hun kommer nok sterkere tilbake.
Ingrid kvalifiserte seg til alle finaler mens Lovise deltok i tau, ball og køller og Hedda i tau, ring og køller.

Senior
I senior 4-kamp deltok vi med fire gymnaster. Denne klassen er knallhard i år med mange kjempegode gymnaster, og det er svært vanskelig å hevde seg. Denne gangen var Pia best av våre på 17.plass, med en flott karakter i køller som sitt beste apparat. Berentine fulgte like bak, etter en flott start med ring og ball kom det dessverre en ustabil køllekjøring som ødela muligheten for et bedre sammenlagtresultat. Victoria startet med endel rot, men kjørte seg oppover i konkurransen med en køllekjøring som satt som et skudd! Pauline hadde dessverre klikk i alle kjøringer, men kjørte seg også oppover underveis og avsluttet med vimpel som sitt beste apparat. Vi har en ung seniorgruppe med mye innsatsvilje, og vi håper at vi skal få beholde både dem og de yngre gymnastene lenge slik at alle kan få utviklet det potensialet de har. Forhåpentligvis har NM gitt alle masse inspirasjon til å satse og trene videre!