Høyt nivå og godt humør i Turnhallen!

Det var både spennende og underholdende å følge den internasjonale vennskapskonkurranse i rytmisk gymnastikk i Turnhallen i dag. I seniorklassen viste Frida Parnas storform og vant sammenlagt foran Anniken Gjertsen. Hun viste at formen er tilbake med en flott andreplass. I juniorklassen sikret Juni Sulen Skogseth fjerdeplassen sammenlagt med en nydelig kjøring i ball der hun hadde tredje beste karakter. Eirin Nordli Edinsen tok en kjempefin bronseplass i klassen for yngre junior. De andre gymnastene fra Bergens Turnforening gjorde også en flott innsats i dag:) Gratulerer til alle! I morgen søndag er det klart for apparatfinaler.
Oona Raisko fra Finland tok tredjeplassen i seniorklassen.

I juniorklassen var det Anastasia Yefimova fra Riga i Latvia som vant. Hun imponerte med flere gode kjøringer, og aller best var hun i ball der hun fikk 23,45 i karakter, noe som er veldig bra:) Armi Seppälä fra vår vennskapsklubb Hämeenlinna i Finland tok en fin andreplass, mens Estiske Valeria Balan tok tredjeplassen.

I klassen for yngre junior var det Erika Golubeva og Erika Golubeva fra Estland som tok de to første plassene.

I rekruttklassen var det mange svært gode gymnaster. Aller best var Vanina Van Puyvelde fra Forza Ritmica i Belgia. På plassene bak fulgte Anastassia Terehhova fra Estland og Emma Bruneel fra Belgia. Også våre rekrutter var veldig flinke. Thea Slettli Frønsdal kvalifiserte seg til finalene i frittstående og ball, Katarina Helsengren til ringfinalen og Berentine Eeg Nielsen til finalene i ball og tau.