(11.11.2007) 6 jenter fra BT på pallen i helgens konkurranse

Gymnastene fra Bergens Turnforening gjorde en kjempeflott innsats i den internasjonale vennskapskonkurransen i Turnhallen i helgen. Det var gymnaster fra 7 land som konkurrerte i rytmisk gymnastikk, og mange var utrolig flinke! Men det var våre jenter også!
I klassen for yngre junior var Guro Hildershavn den aller beste gymnasten og tok gull både sammenlagt og i ring. Juni Suløen kjørte et veldig bra program og vant gullmedaljen i tau, mens Armi Seppälä fra Finland vant i ball.

I juniorklassen tok Anniken Gjertsen gull i vimpel og sølv sammenlagt og i både tau, ring og ball. Anniken har hat en veldig fin utvikling, og denne helgen klaffet det meste. Hun kjørte sine programmer med stort tempo og masse energi, og det var moro å se på! Det var Anastasia Jefimova fra Riga i Latvia som tok gullet sammenlagt og i apparatene tau, ring og ball.

I seniorklassen viste Frida Parnas at hun holder høyt nivå også i seniorklassen, og tok sølv både sammenlagt og i tau. I ring og vimpel ble det 3. plass. Det var den utrolig dyktige og elegante gymnasten fra Finland, Silja Ahonen, som tok gull både sammenlagt og i tau, ring og vimpel. Diana Sushko fra Ukraina tok gullet i køller.

I rekruttklassen viste flere gymnaster seg frem og det var mange spente og utrolig flinke gymnaster i denne klassen! Tabita Linnea Breivik turnet så bra at hun kom på en flott 3. plass sammenlagt og 2. plass i frittstående i sin første konkurranse. I ring kom Sara Tønnesen på en kjempeflott 3. plass. De andre jentene i denne klassen viste også frem utrolig mange fine program, og vi gleder oss til å følge disse talentfulle jentene fremover!

Gjestegymnastene har bodd hjemme hos de norske jentene, og det er mange nye vennskapsbånd som er knyttet. Lørdag var det bankett med masse god mat, og søndag var det mange som tok en tur i snøen på Fløyen, eller på Akvariet etter konkurrasen.

Saken er laget av astrid.holte@fmho.no